Nespresso: ‘Na tien jaar Bijenkorf zijn we toe aan een volgend stadium’

Nespresso is vooral bekend van de boutiques in de Bijenkorf, maar daar komt verandering in. Alle boutique-in-shops gaan namelijk sluiten. "We zijn toe aan een volgend stadium en willen meer zichtbaarheid generen met zelfstandige boutiques", zegt Herman Rooswinkel, Boutique Netwerk Directeur Nederland, tegen VJ.

De boutique-in-shops bestaan vanaf 2006 in de Bijenkorf. "Onlangs hebben we een zelfstandige boutique geopend in Maastricht en Utrecht en toen ook de boutique-in-shops in de Bijenkorf in deze steden gesloten. Op dit moment hebben we er nog vier, maar ook deze zullen in de loop van 2016 allemaal gesloten zijn", zegt Rooswinkel.

Volgend stadium
Na 10 jaar Bijenkorf is het voor Nespresso tijd om geheel zelfstandig te worden. Rooswinkel: "We groeien en zijn toe aan een volgend stadium om onze zichtbaarheid en kwalitatieve beleving nog meer te vergroten. We zoeken hiervoor straatlocaties in grote tot medium grote steden waar onze beleving goed tot zijn recht komt. Haarlem is bijvoorbeeld zo'n stad, dus vandaar dat we hier heel recent een boutique hebben geopend op de Barteljorisstraat".

Samenwerking Bijenkorf
Toch ziet Rooswinkel in de toekomst nog steeds mogelijkheden voor een samenwerking met Bijenkorf. "Maar het concept zoals we dat nu kennen in de Bijenkorf-filialen zal wel helemaal verdwijnen". Waar nu nog boutiques in het warenhuis gevestigd zijn hoeven de consumenten niet bang te zijn dat Nespresso ineens onbereikbaar wordt. "We zullen ook in deze steden in dezelfde omgeving actief blijven met een zelfstandige boutique. Maar we kijken daarbuiten ook naar andere locaties die interessant kunnen zijn", aldus Rooswinkel.

Nieuwe winkels
Kunnen we op korte termijn nieuwe openingen verwachten? Rooswinkel: "Jazeker. We zijn bezig met twee locaties in Amsterdam, waarvan eentje in het hartje centrum zal zijn en de andere in winkelcentrum Gelderlandplein. Verder staan we open voor andere locaties waar Nespresso als merk goed past. We bekijken gebieden en houden hiermee rekening met de integratie van offline en online en bepalen dan wat het beste is. De mix tussen offline en online bepaalt ook hoe groot een nieuw filiaal moet worden. Het maakt natuurlijk uit voor de grootte van een winkelpand of je er 100.000 consumenten moet bedienen of een miljoen", zegt Rooswinkel tot besluit.

VJ sprak eerder al met Rooswinkel over de groeiambities van Nespresso.



Reacties


Laatste nieuws