Nieuw virtueel platform grensverleggend

Consumenten die een nieuwbouwwoning overwegen of al hebben gekocht, kunnen dankzij het nieuwe virtuele platform Hizzle.nl hun toekomstige woning van binnen helemaal ‘aankleden’. Daarmee verbindt het nieuwe platform de schakels van woningontwikkelaars, makelaars, meubel- en interieurspeciaalzaken tot één sterke keten.

“Het probleem met nog te bouwen nieuwbouwwoningen is dat kopers niet kunnen zien hoe hun toekomstige woning er van binnen uit gaat zien. Ontwikkelaars  en nieuwbouwwoningmakelaars laten meestal impressies maken maar dat is vaak niet hoe de koper het wil hebben. Meubels zijn daarin plat, maar met de applicatie Hizzle.nl zijn ze in 3D. “De consument kan nu thuis de inrichting helemaal zelf bepalen”, zegt Theo van Leur, medebedenker van Hizzle, enthousiast.

Dankzij de voortschrijdende techniek kunnen woonconsumenten via de Hizzle-app op hun PC of Mac,  – de app voor iPad en  Android-tablets volgen later – een levensechte 3D-visualisatie van hun gedroomde nieuwbouwwoning maken, compleet met vloerbedekking, muurbehang en merkmeubels naar keuze. Alles is eenvoudig te verschuiven en te projecteren in werkelijke verhoudingen. Druk op een plaatje van een stoel en er kan met de stoel worden gedraaid, dichter of verder weg in de kamer worden gezet.

Van Leur: “Men kan nu het complete interieur geheel interactief naar eigen hand zetten. Alle meubels kun je ook echt kopen. Daarvoor hebben wij samenwerkingsverbanden aangeknoopt met diverse meubelmerken zoals Label en Montis en interieurspeciaalzaken." Hij constateert dat de meubelbranche met belangstelling de ontwikkelingen rond Hizzle volgt. “Het is voor hen een nieuwe manier om hun producten onder de aandacht te brengen.”    

Hogere segment

Er is gekozen voor meubelmerken en speciaalzaken in het hogere segment omdat vooralsnog de app wordt aangeboden in combinatie met een selectie van nieuwbouwwoningen van diverse woningontwikkelaars. Zoals de woningen van het luxe woningproject Le Grand in Bilthoven van ontwikkelaar AM die in 3D zijn te bekijken.  Aan een samenwerking met woongigant IKEA wordt nog gedacht maar vooralsnog geen gevolg aan gegeven. Ook wordt gekeken naar het verder personaliseren van de applicatie zodat consumenten het interieur nog meer ‘eigen’ kunnen maken.  Volgens Van Leur is er nog veel meer mogelijk die later in de app kunnen worden verwerkt. “Denk maar aan de snelle ontwikkelingen in 3D-printing.”

Het Hizzleteam heeft het idee uitgewerkt met sparringpartner AM maar de tool is beschikbaar voor alle andere woningontwikkelaars en makelaars. Interessant is dat de tool veel goedkoper uitpakt dan de modelimpressies van nieuwbouwprojecten die normaliter worden gemaakt.

Mark Keuter, verantwoordelijk voor de E-business van AM, is zeer enthousiast over de vele mogelijkheden van Hizzle. “Van Leur kwam bij ons zijn idee presenteren. We waren onder de indruk wat er allemaal mee mogelijk is. Tot nu toe was het voor woonconsumenten lastig om aan de hand van plattegronden van nog te bouwen woningen een beeld te vormen van hun toekomstige leefomgeving. Nu kun je als het ware door de woning lopen. Alles staat direct in het juiste perspectief. Een prettige bijkomstigheid is dat zo’n tool ook nog goedkoper is.”

Rogier Hentenaar  



Reacties


Laatste nieuws