Verkoop van nieuwbouwwoningen is weer op volle toeren
Doet u ook weer wat u altijd deed? Of staat u open voor een beter resultaat tegen lagere kosten? De promotie van nieuwbouwprojecten is nog steeds niet al te onderscheidend. De middelen die hiervoor worden ingezet beperken zich doorgaans tot een brochure, een bouwbord, een paar advertenties en een projectwebsite. ‘Dan kopen ze toch wel!’ Is vaak het antwoord en deels is dat misschien ook wel zo.
Maar hoe mooi is het als uw volgende project wordt overladen met inschrijvingen? En deze ook nog eens ruim binnen budget en volgens planning wordt bereikt? Met een goed doordachte online en offline strategie is dit voor uw volgende project ook haalbaar. Hoe? Dat leest u in onderstaande case.
Waterrijk Boskoop, een prachtige nieuwbouwwijk dat in fases wordt ontwikkeld
Smit’s Bouwbedrijf realiseert er maar liefst 440 woningen. Comfortabele rijwoningen met tuinen aan het water, luxe twee-onder-een kappers, ruime eengezinswoningen, vrije kavels en appartementen.
Aan Sixtyseven Vastgoedcommunicatie de vraag om een projectidentiteit te ontwerpen, een langlopende campagne te bedenken en een mediaplan te maken om deze woningen onder de aandacht te brengen van potentiële kopers.
Mensen uit de Randstad zover krijgen dat ze hun stadse leven verruilen voor het Groene Hart? Dat begint met ze op het idee te brengen…
De stad of het land?
Trek een lijn van Amsterdam naar Rotterdam en dan van Den Haag naar Utrecht en kom tot de ontdekking dat Boskoop precies in het midden ligt. Doelgroeponderzoek wees dan ook naar de young professionals en jonge gezinnen uit de vier grote steden. Geslaagde, succesvolle stellen met een druk leven en een lekkere carrière. Het project mocht qua uitstraling dus best een beetje klasse en allure krijgen. Zonder Boskopers en woningzoekenden uit de directe omgeving af te schrikken.
Je moet van goeden huize komen om deze doelgroep te prikkelen. Ze weten wat ze mooi vinden en ze maken hun eigen keuzes. Vertellen dat het heel leuk is om in Waterrijk Boskoop te wonen? Dat maken ze zelf wel uit.
Daarom hebben we de campagne ingestoken op de strijd tussen hoofd en hart. Met mooie sfeerbeelden appelleren we aan de dromen die mensen in deze fase van het leven nu eenmaal hebben. Het verlangen naar een rustiger bestaan, naar licht en lucht, meer comfort ook. Naar een plek waar ze hun kinderen fijn kunnen laten opgroeien. Maar we geven ook ruimte aan de twijfels: over wonen in de provincie, over files naar de stad en wat zo’n stap betekent voor hun carrière. Een herkenbaar en geloofwaardig verhaal om stille dromen aan te wakkeren.
Waterrijk ontdekken met een eigen magazine
Geen verkoopbrochure maar een sfeervol lifestylemagazine over wonen in het Groene Hart. Het magazine werd verspreid op relevante plekken van Boskoop tot Rotterdam Airport. Een digitale marketing strategie met als meest belangrijke aanjager een Facebook-campagne gericht op de vier grote steden leidde daarbovenop tot ruim 350 aanvragen in een periode van 6 weken.
Optimale beleving in minder dan één minuut
Een lastige doelgroep: niet alleen lastig te prikkelen, maar ook moeilijk te bereiken. Daarom kozen we naast de verspreiding van de magazines ook voor videomarketing.
We ontwikkelden een serie van 5 sfeervolle commercials, korte clips over het Stadtelanders-gevoel. Geen standaard promotiefilmpje waarin de loftrompet wordt gestoken over Boskoop, maar poëtische portretjes gefilmd door filmmaker Frits de Beer. Een vrouw in een café in de stad, een man in een bootje tussen de weilanden. De hectiek van de stad afgezet tegen de romantiek van het Groene Hart. Met alleen een voice over, alsof we meeluisteren met hun gedachten, hun dromen en hun dilemma’s. We geven ruimte aan de verlangens en over alle twijfels schuift een beeld van heerlijk buiten wonen…
De verschillende video’s deden hun werk. Door het delen, reageren en liken creëerden we snel een groot bereik.
Van buitenreclame tot e-mailmarketing
Naast de inzet van nieuwe media hebben we rond belangrijke momenten zoals ‘Start Verkoop’ en ‘Kijkdagen’ ook gekozen voor de inzet van traditionele middelen als bouwborden, reclameborden, flyers en advertenties.
Via e-mailmarketing houden we contacten warm en zorgen we door middel van storytelling campagne voor automatische follow up van iedereen die zich als geïnteresseerde aanmeldt.
Het resultaat
De eerste 2 fases waren al snel uitverkocht, binnenkort start de verkoop van de derde fase. Voor zeker de helft van het aantal woningen is belangstelling uit de pool van eerder gegenereerde leads.
Enthousiast geworden?
Waterrijk Boskoop wordt in fases ontwikkeld. Dat geldt dus ook voor de campagne. Op deze mooie basis wordt de komende jaren voortgebouwd. En hoewel Martin de Reus dit aanstuurt, maakt hij graag tijd vrij om mee te denken over de marketing voor úw project.
Neem contact op of download de whitepaper met 8 tips waarmee u voor uw project zelf aan de slag kunt!
Een bijdrage van Sixtyseven Vastgoedcommunicatie.
Laatste nieuws
- 12-06-2024 15:09 Paris Proof groeit: ‘Met de allonge helpen wij partijen om aan hun commitment te kunnen voldoen’
- 12-06-2024 15:03 Cornus Vastgoed sluit huurovereenkomst met Hexion voor 685 m2 kantoorruimte
- 12-06-2024 14:20 Vorm, Staedion en Den Haag tekenen voor realisatie 360 appartementen in The Blox
- 12-06-2024 14:10 J.P. van Eesteren verlengt huurovereenkomst in Gouda
- 12-06-2024 12:30 Met parametrisch ontwerpen hoef je nooit meer terug naar de tekentafel
- 12-06-2024 12:00 Achmea Real Estate verduurzaamt 231 woningen voor PME Pensioenfonds
- 12-06-2024 11:40 ASML mag uitbreiden in Eindhoven, druk op woningbouw neemt verder toe
- 12-06-2024 11:22 De Jonge: ‘Ik heb het fundament gelegd en hoop dat mijn opvolger kiest voor continuïteit’
- 12-06-2024 11:20 Corum SCPI sluit huurovereenkomst met New Yorker voor winkelcentrum Hermitage
- 12-06-2024 11:17 Markt en overheid over nieuwe minister Mona Keijzer: afwachten natuurlijk, maar positief gevoel
- 12-06-2024 11:14 Retief Viljoen head of finance bij Orion Investment Partners
- 12-06-2024 10:30 Achmea Real Estate koopt 108 woningen in Nijmegen
- 12-06-2024 09:49 Hoop in corporatieland: de tweede en laatste kans overeenkomst en tijdelijke verhuur aan urgentiegevallen toch nog (tijdelijk) bruikbaar
- 12-06-2024 09:43 Twintig minder faillissementen in bouw in mei
- 12-06-2024 09:29 Anji Logistics huurt 22.712 m2 in Tilburg
- 12-06-2024 09:29 Mona Keijzer wordt nieuwe minister van Wonen
- 12-06-2024 09:14 B&W keurt investeringsnota ontwikkeling Buikslotermeerplein Amsterdam Noord goed
- 12-06-2024 09:03 Van der Vorm Vastgoed tekent voor property management door C&W van retailportefeuille
- 12-06-2024 08:55 Door 7,45 miljoen euro rijksbijdrage worden 741 woningen in Rotterdam versneld gebouwd
- 11-06-2024 19:33 AT Capital en 3W real estate sluiten huurovereenkomst met Hema in voormalige V&D Haarlem
- 11-06-2024 15:21 Aarding Thermal Acoustics huurt ruim 1.500 m2 kantoorruimte in Nunspeet
- 11-06-2024 15:02 Geen enkel gebouw 100 procent compliant aan EU-Taxonomy
- 11-06-2024 15:00 Bouwinvest Residential Fund koopt 41 eengezinswoningen van Dura Vermeer
- 11-06-2024 14:32 Cornelissen Transport tekent voor ontwikkeling en realisatie van 30.000 m2 logistiek centrum
- 11-06-2024 14:14 Bun krijgt supermarkt geleverd van Greentree, Greystar koopt woningen
- 11-06-2024 12:59 Opstapeling landelijk en gemeentelijk middenhuurbeleid brengt grote onduidelijkheid
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.