Om deze reden voelde u zich veilig op de Provada

Waarschijnlijk stond u er niet bij stil, maar op de vastgoedbeurs Provada waren niet alleen de standhouders druk aan het werk. Ook achter de schermen werd ervoor gezorgd dat alles vlekkeloos verliep, waaronder ook de veiligheid van de bezoekers. Verantwoordelijk voor deze taak was het beveiligingsbedrijf Security Control, dat naast evenementen ook gebouwen beveiligd. VJ sprak uitgebreid met Bas Kiepe, eigenaar en oprichter van het bedrijf om te praten over welke diensten Security Control biedt. 

Bas Kiepe is een betrokken ondernemer, die vol passie over zijn vak spreekt. “Ik voel me bevoorrecht dat ik mee mag denken over de veiligheid op de Provada. Ieder jaar weer denken we na over hoe we dit het beste kunnen inrichten en hoe we de gasten warm en welkom kunnen laten voelen. Door bijvoorbeeld gastvrouwen en –heren in te zetten, maar ook op de achtergrond de nooddeuren in de gaten te houden en te surveilleren door de gangen. Dit creëert gemoedsrust bij de organisatoren, maar ook bij de bezoekers. En dat is precies wat ik wil met Security Control: ontzorgen.” 

Het beveiligingsbedrijf bestaat al sinds 2003, zegt Kiepe. “Wij zijn een regulier beveiligingsbedrijf dat gespecialiseerd is in het beveiligen van gerenommeerde evenementen en opdrachtgevers. Zoals de al eerder genoemde beurs Provada maar ook de MIPIN of andere evenementen met een besloten karakter. Maar we leveren ook specialistische diensten met The House of Safety en beveiligen ook reguliere objecten. Wij bieden dus een totaalpakket aan hoogwaardige beveiligingsdiensten.”

Hoogopgeleid en representatief
En wat houden deze diensten in? Kiepe: “We leveren representatieve beveiligingsmedewerkers en gastheren en –vrouwen die goed opgeleid zijn en hun talen spreken.” Zo hebben de medewerkers van Security Control verschillende certificaten op zak, zoals bedrijfshulpverlening, het veiligheidscertificaat VCA, EHBO en AED reanimatie. “We geven ieder half jaar cursussen, dit doen we in house en onder leiding van professionals”, zegt Kiepe. Ook hebben alle medewerkers een speciaal legitimatiebewijs van het Ministerie van Justitie.  

Niet alleen de werknemers zijn goed opgeleid, ook Kiepe blijft zich ontwikkelen. “Ik vind het belangrijk bezig te blijven met scholing en de opleidingen voor de werknemers, zo blijf ik zelf goed op de hoogte en kan ik mijn opdrachtgevers inhoudelijk te woord staan.”

Een ander aspect wat belangrijk is volgens Kiepe is representativiteit. “Het eerste contact bij een bezoek aan een bedrijf is bij de receptie. Dus daarom is het van belang dat dit goed geregeld is. Een belangrijk onderdeel hiervan is bedrijfskleding en hier investeren wij ook in. Alles is op maat gemaakt en hierdoor hebben de collega’s een professionele en representatieve uitstraling.”

Procedures en protocollen
Security Control biedt niet alleen de mensen, maar denkt ook met de klant mee bij het opzetten van een receptiedienst. “Wij helpen bij de facility management, zo denken we mee bij het schrijven van procedures en protocollen specifiek voor een object. Daarbij maken we eerst een inventarisatie. Wat zijn de wensen van de klant en waar kunnen wij de dienstverlening verbeteren?”. En hoe ziet zo’n beleid eruit? “We controleren de ramen, brandveiligheid, verlichting, we sluiten de kamers af en begeleiden de bezoekers naar hun auto’s mocht dat nodig zijn. We bieden dus een totaalpakket van advies, ondersteuning en uitvoering.”

Ook vindt Kiepe communicatie belangrijk. Daarom heeft hij ook een app waardoor er directe gecommuniceerd kan worden tussen de beveiliging, huurder en verhuurder. “In de app kan de gebouwbeheerder alle diensten toevoegen die van belang zijn voor zijn object. Dus dat zijn de werkinstructies, zoals het openen en sluiten, maar ook aandacht voor het implementeren van het duurzaamheidsbeleid door te letten op lichten en verwarming.” Tevens heeft de app een meldingsfunctie. “Met de interne chatfunctie kunnen we melden als er een kapotte buitenlamp is of een storing bij de poort. Hierdoor is meteen contact tussen de opdrachtgever en de medewerkers. Het is een tool om de processen te versnellen en te optimaliseren.”

En waar ziet Kiepe z’n bedrijf over vijf jaar? “Wij willen een autoriteit zijn op het gebied van beveiligen. Ons doel is niet de grootste worden van Nederland, maar wel de beste. Kwaliteit staat voorop.” 



Reacties


Laatste nieuws