Vijf tips voor een succesvolle start verkoop of verhuur van projecten
De markt trekt aan en dat betekent dat er weer veel nieuwe projecten op stapel staan. Voor ontwikkelaars valt of staat het succes van een project met de verkoop of verhuur ervan. Het lijkt een open deur, maar de start verkoop/verhuur is dan ook een belangrijk punt waar over nagedacht moet worden.
M.A.S.C. Vastgoedcommunicatie is regelmatig betrokken bij een start verkoop of verhuur van een project; van advies en maken van alle benodigde communicatiemiddelen tot en met de organisatie van de bijeenkomst zelf. Reden voor VJ om hierover te spreken met Milou Hanou, account-/projectmanager MASC.
Basis
VJ vroeg aan Hanou wat belangrijk is voor een succesvolle start verkoop of verhuur van een project. Zij antwoordt hierop: "Een succesvolle start verkoop/verhuur heeft ten eerste alles te maken met de basis, namelijk de locatie van het project, het product (aanbod) en de prijsstelling van de woningen. Dit is dus aan de ontwikkelaar, maar steeds meer geven wij ook strategisch advies over fasering, doelgroepen en productontwikkeling."
Maar stel, de basis is goed. Wat zijn dan belangrijke zaken voor een succesvolle verkoop? Hanou: "Eigenlijk kan ik hiervoor vijf tips geven."
Vijf tips
1. "Als eerste is een prangende vraag: 'Wanneer begin je met het 'laden' van een project en start verkoop/verhuur?' Vaak zie je dat er erg kort van te voren, zo'n 2-3 weken, pas promotie voor het nieuwe aanbod wordt opgestart. Ideaal zou zijn als je ruim van te voren begint met de aankondiging van het nieuwe aanbod/project. Dit wisselt uiteraard wel per project, ook afhankelijk van de locatie en de beoogde doelgroep. Na het laden kun je de exacte datum van de start verkoop of verhuur enkele weken van te voren gaan communiceren en een inventarisatie maken van de tot dan opgebouwde database. Op deze manier heb je ook een indruk van wat je kunt verwachten aan opkomst."
2. "Creëer schaarste, fasering en differentiatie van aanbod."
3. "Presentatie en het verkoopteam tijdens de start verkoop of verhuur zijn van groot belang. Is er voldoende materiaal aanwezig om geïnteresseerden te informeren, zodat niet alle mensen om één paneel of banner heen moeten staan om het project te bekijken? En is er voldoende 'mankracht' om mensen te woord te staan? Mensen vinden het echt niet erg om even te wachten, maar je moet wel opgemerkt worden. Vaak zie je dat er een brochure gepakt wordt en men door de drukte weer vertrekt. Geef één persoon uit het team de rol van gastheer/vrouw om het overzicht te houden, mensen welkom te heten en bij vertrek te vragen of alles duidelijk is."
4. "Heldere communicatie. Hoe verloopt de inschrijfprocedure? Wat zijn de prijzen? Wat zijn de opties voor meerwerk? Hoe is het afwerkingsniveau, technisch gezien? Deze vragen moet je kunnen beantwoorden bij de start verkoop."
5. En tot slot zegt Hanou: "Uiteraard moet er na een start verkoop of verhuur een adequate opvolging komen. Je moet er druk op houden om de mensen 'vast te houden', zodat je ook snel de eerste successen kunt melden."
Laatste nieuws
- 02-05-2024 16:40 Bouwkavels tussen de landerijen te koop voor ontwikkeling of belegging
- 02-05-2024 16:39 ComfortZone Offices koopt en renoveert kantoor in Den Bosch
- 02-05-2024 14:55 Nobian huurt 1.280 m2 in The Gallery op de campus van de Universiteit Twente
- 02-05-2024 14:29 Conscious Hotels opent in voormalig Tivoli aan Oudegracht Utrecht
- 02-05-2024 14:20 4 politiebureaus onder de veilinghamer!
- 02-05-2024 12:13 BAM: Verliezen in het VK maar relaxte ceo Joosten ziet positieve signalen op Nederlandse woningmarkt
- 02-05-2024 12:11 Omzet Trebbe in 2023 licht gedaald
- 02-05-2024 11:40 Financieringsgilde en nieuwe vastgoedfinancier Vitru zoeken samen naar de best passende oplossing voor de klant
- 02-05-2024 10:42 ING Research: Huizenprijzen provincies buiten Randstad al voorbij piek in 2022
- 02-05-2024 10:23 Erik Roodenburg aan de slag bij Westvast
- 02-05-2024 10:16 Allan van der Ree nieuwe directeur klant & woning bij Stadgenoot
- 02-05-2024 09:35 Garbe verkoopt drietal retailcomplexen in Huizen
- 02-05-2024 08:50 Nieuwe huurder voor ruim 700 m2 bedrijfs- en kantoorruimte in Rotterdam
- 02-05-2024 08:40 Robin Swane wordt head of ESG bij Colliers
- 02-05-2024 07:00 Verra Makelaars: ‘Helft van ons koopaanbod bestaat uit ex-huurwoningen’
- 01-05-2024 16:40 Stichting deltaWonen koopt kantoorgebouw in Zwolle
- 01-05-2024 14:43 Adviesbureau huurt ruim 1.100 m2 in voormalige Noordergasfabriek in Amsterdam
- 01-05-2024 13:41 Hielkema weegt amendementen: ‘Per saldo is Wet betaalbare huur er slechter op geworden’
- 01-05-2024 13:02 Iroko Zen koopt winkels in Venlo van Urban Interest
- 01-05-2024 13:00 Voormalige kerk in Veenendaal getransformeerd en verhuurd
- 01-05-2024 10:40 Hoofdkantoor kledingmerk Atelier Munro naar OKU Office in Amsterdam-West
- 01-05-2024 09:41 CBRE: 'Faillissementen hebben beperkte invloed op winkelleegstand'
- 01-05-2024 09:41 Dunavast koopt hoofdkantoor Centric in Gouda voor 24 miljoen euro
- 01-05-2024 09:25 Communicatieadviesbureau huurt 650 m2 in Arnhem
- 01-05-2024 09:11 MN investeert 90 miljoen euro in Vesteda
- 01-05-2024 09:01 Madeline Buijs: 'Er worden nu te veel te grote woningen gebouwd'
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.