Vijf tips voor een succesvolle start verkoop of verhuur van projecten
De markt trekt aan en dat betekent dat er weer veel nieuwe projecten op stapel staan. Voor ontwikkelaars valt of staat het succes van een project met de verkoop of verhuur ervan. Het lijkt een open deur, maar de start verkoop/verhuur is dan ook een belangrijk punt waar over nagedacht moet worden.
M.A.S.C. Vastgoedcommunicatie is regelmatig betrokken bij een start verkoop of verhuur van een project; van advies en maken van alle benodigde communicatiemiddelen tot en met de organisatie van de bijeenkomst zelf. Reden voor VJ om hierover te spreken met Milou Hanou, account-/projectmanager MASC.
Basis
VJ vroeg aan Hanou wat belangrijk is voor een succesvolle start verkoop of verhuur van een project. Zij antwoordt hierop: "Een succesvolle start verkoop/verhuur heeft ten eerste alles te maken met de basis, namelijk de locatie van het project, het product (aanbod) en de prijsstelling van de woningen. Dit is dus aan de ontwikkelaar, maar steeds meer geven wij ook strategisch advies over fasering, doelgroepen en productontwikkeling."
Maar stel, de basis is goed. Wat zijn dan belangrijke zaken voor een succesvolle verkoop? Hanou: "Eigenlijk kan ik hiervoor vijf tips geven."
Vijf tips
1. "Als eerste is een prangende vraag: 'Wanneer begin je met het 'laden' van een project en start verkoop/verhuur?' Vaak zie je dat er erg kort van te voren, zo'n 2-3 weken, pas promotie voor het nieuwe aanbod wordt opgestart. Ideaal zou zijn als je ruim van te voren begint met de aankondiging van het nieuwe aanbod/project. Dit wisselt uiteraard wel per project, ook afhankelijk van de locatie en de beoogde doelgroep. Na het laden kun je de exacte datum van de start verkoop of verhuur enkele weken van te voren gaan communiceren en een inventarisatie maken van de tot dan opgebouwde database. Op deze manier heb je ook een indruk van wat je kunt verwachten aan opkomst."
2. "Creëer schaarste, fasering en differentiatie van aanbod."
3. "Presentatie en het verkoopteam tijdens de start verkoop of verhuur zijn van groot belang. Is er voldoende materiaal aanwezig om geïnteresseerden te informeren, zodat niet alle mensen om één paneel of banner heen moeten staan om het project te bekijken? En is er voldoende 'mankracht' om mensen te woord te staan? Mensen vinden het echt niet erg om even te wachten, maar je moet wel opgemerkt worden. Vaak zie je dat er een brochure gepakt wordt en men door de drukte weer vertrekt. Geef één persoon uit het team de rol van gastheer/vrouw om het overzicht te houden, mensen welkom te heten en bij vertrek te vragen of alles duidelijk is."
4. "Heldere communicatie. Hoe verloopt de inschrijfprocedure? Wat zijn de prijzen? Wat zijn de opties voor meerwerk? Hoe is het afwerkingsniveau, technisch gezien? Deze vragen moet je kunnen beantwoorden bij de start verkoop."
5. En tot slot zegt Hanou: "Uiteraard moet er na een start verkoop of verhuur een adequate opvolging komen. Je moet er druk op houden om de mensen 'vast te houden', zodat je ook snel de eerste successen kunt melden."
Laatste nieuws
- 17-05-2024 09:04 Huib Boissevain: Vijf suggesties voor een nieuw kabinet
- 17-05-2024 08:52 Reinier Walta (Vastned): 'In België kunnen we gemakkelijker financieren'
- 17-05-2024 08:20 Welke lessen zijn er te trekken uit het faillissement van Big Bazar?
- 17-05-2024 00:00 Detailhandel zet 3,7 procent meer om in eerste kwartaal
- 16-05-2024 16:28 Fihad Minhas (Neprom): 'Veel te weinig geld voor woningbouw in coalitieakkoord'
- 16-05-2024 16:23 Pets Place opent flagshipstore in voormalige BCC in The Wall
- 16-05-2024 15:46 Achmea Real Estate koopt wijkwinkelcentrum van Van der Vorm Vastgoed
- 16-05-2024 15:35 Dit is de winnaar van de Neprom-prijs 2024
- 16-05-2024 15:10 Flink tekent langjarig voor bedrijfshal bij Amsterdam Amstel
- 16-05-2024 15:00 Amsterdam trekt 15 miljoen uit voor lerarencampus met 80 woningen
- 16-05-2024 14:30 Maarsen Groep en Dura Vermeer tekenen voor mixed-use complex in Amsterdam Noord
- 16-05-2024 14:10 Technisch dienstverlener huurt kantoorruimte in Donna Eindhoven
- 16-05-2024 14:00 IHS Capital koopt winkelpand in Haarlem
- 16-05-2024 13:50 WoningBouwersNL verwelkomt nieuwe maatregelen uit coalitieakkoord
- 16-05-2024 11:32 Hugo de Jonge: 'Blij met continuïteit van woningbouwbeleid in coalitieakkoord' + VIDEO
- 16-05-2024 11:15 New Balance huurt 3.865m2 van Jamestown voor EMEA-hoofdkantoor in Amsterdam
- 16-05-2024 11:03 Vastned Retail en Vastned Belgium gaan fuseren
- 16-05-2024 10:12 Rotterdamse VVD stelt raadsvragen over definitie gemeenschappelijk huishouden in nieuwe Wet betaalbare huur
- 16-05-2024 10:06 'Esprit vraagt faillissement aan in Europa'
- 16-05-2024 09:52 Senaat wil af van fiscale beperkingen op woningsplitsing en -deling
- 16-05-2024 09:34 Dit zijn de plannen van het nieuwe kabinet op het gebied van woningbouw
- 16-05-2024 08:56 Synchroon en Daelmans Vastgoed tekenen voor appartementengebouw in Zoetermeer
- 16-05-2024 08:49 Van Herk Groep verhuurt 2.100 m2 winkelruimte aan interieur-platform
- 16-05-2024 08:34 Pascal Schreur directeur ontwikkeling bij Blauwhoed
- 16-05-2024 08:30 MyOffice koopt kantoorgebouw in Eindhoven van M7
- 16-05-2024 08:10 Terres des Hommes verkoopt hoofdkantoor in Den Haag
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.