Vastgoedcommunicatie kan niet zonder ‘locatie’
Over communicatie, digitalisering, bereik en aandacht is de laatste jaren veel te doen. De consument wordt overvoerd met informatie en filtert de boodschap steeds harder. Koop en huur in de onroerendgoedsector blijven ondanks de explosieve ontwikkelingen in communicatie toch vasthouden aan het toverwoord ‘locatie’. Want dat is uiteindelijk waar het in het vastgoed allemaal om draait. Stephan Molenaar, oprichter van Image Building geeft in VJ zijn visie op vastgoedcommunicatie.
Blijft de vraag hoe maximale impact te genereren en de overvoerde consument te bereiken? Dat is precies de taak waar wij bij Image Building de afgelopen jaren volwassen in gegroeid zijn. Het bedrijf bestaat inmiddels 25 jaar en ontstond vanuit de visie dat tijdelijke buitenreclame slimmer, mooier en logistiek handiger kon. Het aluminium frame is inmiddels door de gehele branche gekopieerd, geen sterker bevestiging van een succesvol idee denkbaar.
Nauw betrokken
Nieuwe dingen bedenken is één ding, maar je bedenksels uitvoeren, succes behalen, kritisch blijven en door blijven groeien, scheiden de blijvers van de eendagsvliegen. Het 25-jarig bestaan van Image Building is geen verdienste op zich. Het uitgroeien van een partner tot de expert in tijdelijke buitenreclame is dat wel. Door nauw betrokken te blijven bij de klant, de vastgoedmarkt en bredere maatschappelijke veranderingen, groeide de kennis van Image Building in tijdelijke buitenreclame. Door deze kennis hield Image Building de voorsprong op de concurrent.
Dit bedrijfs-DNA leidde onder andere tot de ontwikkeling van de inmiddels bekende Trotter (foto). De Trotter hebben we van de tekentafel zien uitgroeien tot een volwassen billboard dat al aan zijn derde generatie bezig is. Er zijn succesvolle dealers in Zweden, Groot Brittannië en Spanje en bij deze landen zal het niet blijven. Nog maandelijks ontdekken we zelf weer bredere mogelijkheden, door ideeën van klanten of tijdens brainstormsessies voor specifieke projecten. Waar je zou denken dat digitaal het medialandschap beheerst, blijkt locatie en de verrassing van het gebruik van een pop-up billboard aan aandacht te winnen in de vastgoedsector.
Voordelen buitenreclame
Maar ook andere markten ontdekken de voordelen van tijdelijke buitenreclame. Zij komen al snel bij Image Building-partner Outforce Media terecht. Zo werden er voor de sponsoren van de Volvo Ocean Race in drie landen pop-up campagnes gerealiseerd op de Trotters en stappen steeds meer gemeentes over naar een Trotter voor de landelijke en lokale verkiezingen. Image Building houdt stevig koers in een sterk veranderende omgeving en wat ons team betreft is ‘the sky the limit’.
Stephan Molenaar, eigenaar en oprichter van Image Building
Image Building organiseert samen met MAIN Energie het golftoernooi MAIN Energie Vastgoedcup 2015 dat komende donderdag zijn derde editie beleeft.
Laatste nieuws
- 03-05-2024 16:51 De Jonge wil meer rijkshubs in de regio
- 03-05-2024 15:06 Heeneman & Partners koopt portefeuille maatschappelijk vastgoed
- 03-05-2024 14:32 Meld je nu aan voor de training ‘Klimaatrisico’s bij woningcorporaties’
- 03-05-2024 14:23 Rijschool huurt 1.945 m2 bedrijfsruimte in Nieuw-Vennep
- 03-05-2024 14:10 Jongerius Invest koopt kantoorpand in Houten voor transformatie
- 03-05-2024 14:02 Welk recht is van toepassing bij bestemmingsplan op aanvraag?
- 03-05-2024 13:29 Regulering van de huurwoningmarkt in deze tijd is uitponddroom voor beleggers
- 03-05-2024 13:23 Schrijf u in bij Solid Public en vervul de vastgoeduitdagingen van de publieke sector!
- 03-05-2024 12:57 RAI Amsterdam wil complex herontwikkelen en richt vennootschappen op
- 03-05-2024 11:52 Topvacature: Medewerker vastgoedsturing bij Woonstad Rotterdam
- 03-05-2024 11:17 Leiden huurt deel van zorgcentrum voor opvang Oekraïense vluchtelingen
- 03-05-2024 11:13 Gemeenteraad Haarlem stelt bestemmingsplan voor Beatrixplein vast
- 03-05-2024 11:00 Bedrijfsgebouw in Almere wisselt van eigenaar via onderhandse verkoop
- 03-05-2024 10:47 Bestemmingsplan voor ontwikkeling Schiedamse bedrijventerreinen 's-Graveland en Spaanse Polder onherroepelijk
- 03-05-2024 10:39 Dodewaard krijgt er zeker 180 woningen bij
- 03-05-2024 10:12 Reales koopt bedrijfsgebouw aan de Groningenhaven 1 in Nieuwegein
- 03-05-2024 08:45 Bedrijfscomplex in Deventer verkocht
- 03-05-2024 08:37 Co-working concept De Stadstuin huurt ruim 5.000 m2 in Dalton Office Park
- 02-05-2024 16:40 Bouwkavels tussen de landerijen te koop voor ontwikkeling of belegging
- 02-05-2024 16:39 ComfortZone Offices koopt en renoveert kantoor in Den Bosch
- 02-05-2024 14:55 Nobian huurt 1.280 m2 in The Gallery op de campus van de Universiteit Twente
- 02-05-2024 14:29 Conscious Hotels opent in voormalig Tivoli aan Oudegracht Utrecht
- 02-05-2024 14:20 4 politiebureaus onder de veilinghamer!
- 02-05-2024 12:13 BAM: Verliezen in het VK maar relaxte ceo Joosten ziet positieve signalen op Nederlandse woningmarkt
- 02-05-2024 12:11 Omzet Trebbe in 2023 licht gedaald
- 02-05-2024 11:40 Financieringsgilde en nieuwe vastgoedfinancier Vitru zoeken samen naar de best passende oplossing voor de klant
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.