Vastgoedcommunicatie kan niet zonder ‘locatie’
Over communicatie, digitalisering, bereik en aandacht is de laatste jaren veel te doen. De consument wordt overvoerd met informatie en filtert de boodschap steeds harder. Koop en huur in de onroerendgoedsector blijven ondanks de explosieve ontwikkelingen in communicatie toch vasthouden aan het toverwoord ‘locatie’. Want dat is uiteindelijk waar het in het vastgoed allemaal om draait. Stephan Molenaar, oprichter van Image Building geeft in VJ zijn visie op vastgoedcommunicatie.
Blijft de vraag hoe maximale impact te genereren en de overvoerde consument te bereiken? Dat is precies de taak waar wij bij Image Building de afgelopen jaren volwassen in gegroeid zijn. Het bedrijf bestaat inmiddels 25 jaar en ontstond vanuit de visie dat tijdelijke buitenreclame slimmer, mooier en logistiek handiger kon. Het aluminium frame is inmiddels door de gehele branche gekopieerd, geen sterker bevestiging van een succesvol idee denkbaar.
Nauw betrokken
Nieuwe dingen bedenken is één ding, maar je bedenksels uitvoeren, succes behalen, kritisch blijven en door blijven groeien, scheiden de blijvers van de eendagsvliegen. Het 25-jarig bestaan van Image Building is geen verdienste op zich. Het uitgroeien van een partner tot de expert in tijdelijke buitenreclame is dat wel. Door nauw betrokken te blijven bij de klant, de vastgoedmarkt en bredere maatschappelijke veranderingen, groeide de kennis van Image Building in tijdelijke buitenreclame. Door deze kennis hield Image Building de voorsprong op de concurrent.
Dit bedrijfs-DNA leidde onder andere tot de ontwikkeling van de inmiddels bekende Trotter (foto). De Trotter hebben we van de tekentafel zien uitgroeien tot een volwassen billboard dat al aan zijn derde generatie bezig is. Er zijn succesvolle dealers in Zweden, Groot Brittannië en Spanje en bij deze landen zal het niet blijven. Nog maandelijks ontdekken we zelf weer bredere mogelijkheden, door ideeën van klanten of tijdens brainstormsessies voor specifieke projecten. Waar je zou denken dat digitaal het medialandschap beheerst, blijkt locatie en de verrassing van het gebruik van een pop-up billboard aan aandacht te winnen in de vastgoedsector.
Voordelen buitenreclame
Maar ook andere markten ontdekken de voordelen van tijdelijke buitenreclame. Zij komen al snel bij Image Building-partner Outforce Media terecht. Zo werden er voor de sponsoren van de Volvo Ocean Race in drie landen pop-up campagnes gerealiseerd op de Trotters en stappen steeds meer gemeentes over naar een Trotter voor de landelijke en lokale verkiezingen. Image Building houdt stevig koers in een sterk veranderende omgeving en wat ons team betreft is ‘the sky the limit’.
Stephan Molenaar, eigenaar en oprichter van Image Building
Image Building organiseert samen met MAIN Energie het golftoernooi MAIN Energie Vastgoedcup 2015 dat komende donderdag zijn derde editie beleeft.
Laatste nieuws
- 17-05-2024 16:32 DGBC over regeerakkoord 2024: ‘Duurzame ambitie zal van de markt moeten komen’
- 17-05-2024 15:45 Rotterdams college stuurt bestemmingsplannen voor ruim 800 woningen naar gemeenteraad
- 17-05-2024 15:28 Hoofdlijnennotitie Circulaire Economie-wet: mogelijke implicaties voor de vastgoedpraktijk
- 17-05-2024 15:06 Topvacature: Taxateur commercieel vastgoed bij KRK
- 17-05-2024 15:02 Hugo de Jonge opent nieuwe fabriek voor modulaire woningen van Daiwa House Modular Europe
- 17-05-2024 15:00 Nieuwe huurder voor Retailpark Sittard-Geleen
- 17-05-2024 14:40 Van Rhijn Bouw en Stek realiseren 39 woningen in Hillegom
- 17-05-2024 14:31 Monitor Koopwoningmarkt: Nieuwbouwmarkt lijkt dieptepunt voorbij
- 17-05-2024 14:30 Jildou van der Sluis per 1 juni directeur Vastgoed NS Stations
- 17-05-2024 14:20 Het Horeca Kantoor koopt horecagelegenheid in Zwolle
- 17-05-2024 14:10 PEERpoint huurt kantoorruimte in Gorinchem
- 17-05-2024 14:00 Utrecht kijkt per geval naar maatregelen om woningbouwproject door te laten gaan
- 17-05-2024 13:27 Radio VJ: ‘Parallel plannen voor woningbouw moet standaard worden’
- 17-05-2024 11:18 Dit zijn de genomineerden voor de Amsterdamse Nieuwbouwprijs
- 17-05-2024 10:09 SCPI Upêka koopt twee panden in Breda via sale-and-leaseback constructie
- 17-05-2024 09:58 Particuliere belegger koopt woningen van Stebru
- 17-05-2024 09:04 Huib Boissevain: Vijf suggesties voor een nieuw kabinet
- 17-05-2024 08:52 Reinier Walta (Vastned): 'In België kunnen we gemakkelijker financieren'
- 17-05-2024 08:20 Welke lessen zijn er te trekken uit het faillissement van Big Bazar?
- 17-05-2024 00:00 Detailhandel zet 3,7 procent meer om in eerste kwartaal
- 16-05-2024 16:28 Fihad Minhas (Neprom): 'Veel te weinig geld voor woningbouw in coalitieakkoord'
- 16-05-2024 16:23 Pets Place opent flagshipstore in voormalige BCC in The Wall
- 16-05-2024 15:46 Achmea Real Estate koopt wijkwinkelcentrum van Van der Vorm Vastgoed
- 16-05-2024 15:35 Dit is de winnaar van de Neprom-prijs 2024
- 16-05-2024 15:10 Flink tekent langjarig voor bedrijfshal bij Amsterdam Amstel
- 16-05-2024 15:00 Amsterdam trekt 15 miljoen uit voor lerarencampus met 80 woningen
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.