Vastgoedcommunicatie kan niet zonder ‘locatie’
Over communicatie, digitalisering, bereik en aandacht is de laatste jaren veel te doen. De consument wordt overvoerd met informatie en filtert de boodschap steeds harder. Koop en huur in de onroerendgoedsector blijven ondanks de explosieve ontwikkelingen in communicatie toch vasthouden aan het toverwoord ‘locatie’. Want dat is uiteindelijk waar het in het vastgoed allemaal om draait. Stephan Molenaar, oprichter van Image Building geeft in VJ zijn visie op vastgoedcommunicatie.
Blijft de vraag hoe maximale impact te genereren en de overvoerde consument te bereiken? Dat is precies de taak waar wij bij Image Building de afgelopen jaren volwassen in gegroeid zijn. Het bedrijf bestaat inmiddels 25 jaar en ontstond vanuit de visie dat tijdelijke buitenreclame slimmer, mooier en logistiek handiger kon. Het aluminium frame is inmiddels door de gehele branche gekopieerd, geen sterker bevestiging van een succesvol idee denkbaar.
Nauw betrokken
Nieuwe dingen bedenken is één ding, maar je bedenksels uitvoeren, succes behalen, kritisch blijven en door blijven groeien, scheiden de blijvers van de eendagsvliegen. Het 25-jarig bestaan van Image Building is geen verdienste op zich. Het uitgroeien van een partner tot de expert in tijdelijke buitenreclame is dat wel. Door nauw betrokken te blijven bij de klant, de vastgoedmarkt en bredere maatschappelijke veranderingen, groeide de kennis van Image Building in tijdelijke buitenreclame. Door deze kennis hield Image Building de voorsprong op de concurrent.
Dit bedrijfs-DNA leidde onder andere tot de ontwikkeling van de inmiddels bekende Trotter (foto). De Trotter hebben we van de tekentafel zien uitgroeien tot een volwassen billboard dat al aan zijn derde generatie bezig is. Er zijn succesvolle dealers in Zweden, Groot Brittannië en Spanje en bij deze landen zal het niet blijven. Nog maandelijks ontdekken we zelf weer bredere mogelijkheden, door ideeën van klanten of tijdens brainstormsessies voor specifieke projecten. Waar je zou denken dat digitaal het medialandschap beheerst, blijkt locatie en de verrassing van het gebruik van een pop-up billboard aan aandacht te winnen in de vastgoedsector.
Voordelen buitenreclame
Maar ook andere markten ontdekken de voordelen van tijdelijke buitenreclame. Zij komen al snel bij Image Building-partner Outforce Media terecht. Zo werden er voor de sponsoren van de Volvo Ocean Race in drie landen pop-up campagnes gerealiseerd op de Trotters en stappen steeds meer gemeentes over naar een Trotter voor de landelijke en lokale verkiezingen. Image Building houdt stevig koers in een sterk veranderende omgeving en wat ons team betreft is ‘the sky the limit’.
Stephan Molenaar, eigenaar en oprichter van Image Building
Image Building organiseert samen met MAIN Energie het golftoernooi MAIN Energie Vastgoedcup 2015 dat komende donderdag zijn derde editie beleeft.
Laatste nieuws
- 24-04-2024 16:07 Ingenieursbureau verlengt en breidt uit in Poortugaal
- 24-04-2024 15:51 Rudy Ligtenberg nieuwe directeur-bestuurder Mijande Wonen
- 24-04-2024 15:30 Gera Esser ad interim directeur-bestuurder Rondom Wonen
- 24-04-2024 15:21 Samsonite opent winkel aan Koningsplein in Amsterdam
- 24-04-2024 15:06 Capital Value pleit voor indexatie van WWS met CPI+1 procent
- 24-04-2024 15:00 Fentener van Vlissingen investeert weer in Kate Innovations
- 24-04-2024 14:20 Pets Place opent in voormalig BCC-pand in Lelystad
- 24-04-2024 13:14 Eerste Kamer verdeeld over aanpak woningmarkt door De Jonge
- 24-04-2024 12:28 Alternatieve financiers nemen steeds meer de rol van banken over bij buy-to-let
- 24-04-2024 12:11 Zo verduurzaamt TNO 205.000 m2 vastgoed, van kantoren tot laboratoria
- 24-04-2024 11:44 Doe mee aan de Woonconcepten Special: Volkshuisvesting voor iedereen!
- 24-04-2024 10:52 Leverancier van biologische ingrediënten huurt 21.000 m2 op Maasvlakte
- 24-04-2024 10:08 Indexaties laten bruto huurinkomsten Wereldhave met bijna 10 procent stijgen
- 24-04-2024 10:00 Knutselkookclub huurt 166 m2 op Haveneiland Amsterdam
- 24-04-2024 09:49 Rondvaartbedrijf huurt 149 m2 in centrum Amsterdam
- 24-04-2024 09:38 Factcheck: Huurprijscijfers HousingAnywhere hebben niets te maken met reguliere huurmarkt
- 24-04-2024 09:37 Opname van logistiek vastgoed in eerste kwartaal gelijk aan vorig jaar
- 24-04-2024 09:18 Particuliere belegger koopt kantoorbelegging in Ugchelen
- 24-04-2024 08:59 Aham Vastgoed ontwikkelt appartementen en supermarkt in centrum Amsterdam
- 24-04-2024 08:10 Ommetje met Tom & Colliers: Hotels
- 24-04-2024 07:00 N&W Capital koopt rijksmonumentale gebouwen van BPD en Van Wanrooij
- 23-04-2024 21:33 Wet verlenging maximale jaarlijkse huurstijging vrije sector ook door Eerste Kamer aangenomen
- 23-04-2024 17:38 Neprom en IVBN slaan alarm om huurwet: 'Cruciale aanpassingen worden genegeerd'
- 23-04-2024 16:21 Twee nieuwe huurders op bedrijvencentrum De Veemarkt in Amsterdam
- 23-04-2024 11:00 Door Artificial Intelligence 4,5 (van de 5) sterren op Trustpilot
- 23-04-2024 10:15 'Leer van Certitudo Capital, Signa en Evergrande en houd governance simpel'
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.