CBRE GI zet reuzentablets in om winkelbeleving Koopgoot te stimuleren

Vanaf vandaag is Rotterdam een wereldwijde primeur rijker: de twee grootste tablets ter wereld staan nu officieel in de Koopgoot, een belegging van CBRE Global Investors. Daarmee wil de belegger de ‘online en offline winkelervaringen met elkaar verbinden’.

Via het touchscreen kan het winkelend publiek meedoen aan winacties en interacteren met social media. Zo kan de consument met de ingebouwde camera en internetverbinding foto's van zichzelf maken, direct online plaatsen en delen. Met de bijbehorende Koopgoot App en gratis WiFi kan men de kortingen, acties en alle Koopgoot twitterberichten ook op de mobiele telefoon ontvangen. Ook kan men deelnemen aan een doorlopende speurtocht naar gratis producten in de winkels.

De consument doet steeds vaker online aankopen. Maar een bezoek aan een winkelcentrum is niet alleen om aankopen te doen, het is ook een dagje uit. De Koopgoot wil hierop inspelen door het fysieke winkelen direct te koppelen aan het online mediagebruik van het publiek. CBRE Global Investors heeft de media-architecten Michel Mol en Bas Könning gevraagd een concept te ontwikkelen met als doel de online en offline winkelervaring te verbinden. Dat moet concreet leiden tot meer winkelbezoek en een langer, leuker verblijf. Asset manager van de Koopgoot, Hilke Nijmeijer: “Hiermee wil CBRE Global Investors de functie van de Koopgoot in en voor Rotterdam versterken en loopt zij wereldwijd voorop in de effectieve inzet van digitale media in winkelcentra.”

Bereik Koopgoot online enorm vergroot 

De foto-functie op de reuzetablets vergroot het bereik van het merk Koopgoot onder de doelgroep. Met de zogenaamde 'Grab' maakt de consument een foto van zichzelf, die vervolgens met één druk op de knop online wordt geplaatst. De foto’s  verschijnen op http://www.facebook.com/koopgoot. Daarna kan men de foto plaatsen op de eigen Facebookpagina van de consument zodat deze zichtbaar wordt voor al diens vrienden. De eerste gebruikers hebben met de reuzetablets al 500 zelfportretten online gezet. Daarmee heeft het merk Koopgoot effectief al 12.000 mensen bereikt. 

De productie van de zuilen met 72 inch LG shine out schermen is gerealiseerd door Surtronic te Hoofddorp. De software is ontwikkeld door Plustien Interactief Ontwerp te Utrecht. HollandCentraal te Hilversum verzorgt de contentproductie.



Reacties


Laatste nieuws