Podcast HNK: hoe ziet het kantoor van de toekomst eruit?

Je kunt tegenwoordig overal aan het werk. Dat betekent dat er veel wordt verwacht van een werkplek. Duurzaamheid, flexibiliteit en persoonlijke voldoening wordt steeds belangrijker voor werknemers. Het is tijd voor het kantoor van de toekomst, een plek waar je je echt welkom voelt. Maar hoe ziet dat kantoor er uit?

Dat hoor je in Het Nieuwe Kantoor, een podcast van HNK. Host Nynke de Jong gaat in elke aflevering in gesprek met een expert en praat in 12 afleveringen met hen over aspecten als geur, circulair meubilair, muziek en klantervaring. In deze eerste aflevering gaat Nynke in gesprek met Antony Slumbers en Robert Sparreboom van HNK. De aflevering heet ‘Het kantoor van de toekomst’ en staat nu op Spotify en Apple Podcasts.

De shift van een product nodig hebben, naar een product wíllen hebben
We hebben tegenwoordig geen kantoor meer nodig. Maar dat betekent niet dat we er geen wíllen. Expert Antony Slumbers is duidelijk over de shift die hij ziet: ‘We moeten ons richten op de shift van een product nodig hebben, maar een product willen hebben. Je verhuurt niet simpelweg kantoorruimte, maar biedt organisaties een productive workforce. Dat is waar ze aan het einde van de dag naar op zoek zijn.’

Robert Sparreboom ziet dat ook gebeuren: ‘Het zijn de grootste vraagstukken van deze tijd: hoe vind ik die juiste workforce? En hoe houd ik ze betrokken, gemotiveerd en productief? Het is belangrijk om daarvoor een plek te creëren waar mensen zich welkom voelen en graag naartoe komen.’

De essentiële rol van duurzaamheid  
Een onderwerp dat essentieel is voor het kantoor van de toekomst is duurzaamheid. Antony licht drie pijlers toe die volgens hem onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden: duurzaamheid, health & well-being en productiviteit. ‘Als je wil dat medewerkers productief zijn, dan moet je kiezen voor een gebouw dat zorgt voor hun health & well-being,’ licht hij toe. ‘Als je op zoek bent naar een kantoor dat echt kán zorgen voor de health & well-being van mensen, dan is het bijna automatisch een duurzaam kantoor dat de technologie bevat om dat te kunnen doen.’

‘Het belang van een duurzaam en gezond kantoor is groot. Er is zelfs bewijs dat je echt ziek kunt worden van een gebouw, het sick building syndrome,’ vertelt Robert. ‘Daarom is het belangrijk dat de gebouwen in de basis goed zijn. Het feit dat HNK onderdeel is van NSI, en we daardoor onze gebouwen zelf in eigendom hebben, helpt hier zeker bij en zorgt ervoor dat we meer kunnen beloven op het gebied van duurzaamheid. Zo hebben zelf de regie over duurzaamheidsinitiatieven, zoals investeringen in zonnepanelen, warmtepompen en WKO’s. Daarna kunnen we focussen op services en faciliteiten om het leven van onze huurders nog gemakkelijker en leuker te maken.’

Luister de volledige podcast nu.

De volgende aflevering van Het Nieuwe Kantoor staat ook al online en gaat over klantervaring. Nynke de Jong gaat in gesprek met de oprichter van StartReverse, Andre Wiringa. Hij houdt zich bezig met het creëren van de beste customer experience. Het doel? Zorgen dat jouw klanten fans van je merk worden en dus loyaal zijn en bij je terug zullen komen. Maar hoe bereik je dat?



Reacties


Laatste nieuws