KANTOORCONCEPTEN Grenzeloze Hospitality wordt de nieuwe standaard
Huurders van kantoorvastgoed staan voor een levensgroot dilemma; Hoe binden zij het talent van de toekomst blijvend aan hun organisatie? Werkinhoud en goede arbeidsvoorwaarden zijn nog maar slechts een onderdeel van het wensenpakket. Een artikel van HTC Advies, specialist in hospitality, voor VJ.
Generatie Z
De toetreding van de generatie Z op de arbeidsmarkt verandert deze compleet. Deze generatie zoekt naast financiële beloning een emotionele vervulling in het werk. Meer dan anderen generaties wil Generatie Z werken voor een organisatie waar zij een verschil voor de wereld kunnen maken. En het liefst voor een organisatie met een sterk DNA en merknaam. De jongste generatie staat in de rij voor grote namen als Booking.com, Nike en Google. Zij werkt op flexibele locaties en op wisselende tijden. Het zijn geboren zelfstandigen maar ook gedreven en veeleisende werknemers. Hoe bindt je een generatie aan je organisatie die verzadigd is van informatie en communicatie, gewend zijn aan een razend tempo in de samenleving en opgegroeid zijn met meer gadgets dan passen in hun skinny jeans?
“Inspelen op waar en de manier waarop deze generatie wil werken is een basisvoorwaarde, maar een op maat gemaakte en persoonlijke beleving maakt pas het verschil", zegt Michiel van Noort van HTC Advies.
Wow-effect
Veel nieuwe werkplekconcepten richten zich slechts op het wow-effect met esthetisch mooi ingerichte ruimtes en faciliteiten die gemak bevorderen. Hiermee wordt de behoefte van de generatie Z naar herkenning, erkenning, interactie, continue prikkels, zingeving en beleving onvoldoende blijvend vervuld.
Organisaties zijn op zoek naar de verbinding tussen een esthetisch kantoorconcept in combinatie met échte beleving. Het gevoel bij een goed totaalconcept wordt gerealiseerd wanneer de basisbehoeften (veilig, schoon, functioneel) zijn ingevuld én alle verschillende omgevings- en belevingsaspecten op de juiste manier op elkaar zijn afgestemd. Van Noort: "Dat noemen wij Grenzeloze Hospitality.”
Verschil maken
Grenzeloze Hospitality kan voor verschillende type gebouwen en omgevingen het verschil maken: Single tenant, multi tenant of grenzeloos tenant maakt niet meer uit! De beleving van het gebouw bepaalt de aantrekkelijkheid voor het jonge talent. Wanneer een organisatie met grenzeloze hospitality het gevoel weet te raken van generaties Z, wordt emotionele betrokkenheid gecreëerd en daarmee loyaliteit naar de organisatie.
“Vastgoedbeheer is hiermee uitdagender dan ooit te voren: van de verhuur van stenen en look & feel, gaat het naar het verhuren van emotionele betrokkenheid", aldus Van Noort.
Geïnteresseerd welke stappen genomen moeten worden om emotionele betrokkenheid te realiseren? Download hier de gratis whitepaper ‘Het kantoor van de toekomst bestaat niet’ van HTC Advies.
Laatste nieuws
- 02-05-2024 16:40 Bouwkavels tussen de landerijen te koop voor ontwikkeling of belegging
- 02-05-2024 16:39 ComfortZone Offices koopt en renoveert kantoor in Den Bosch
- 02-05-2024 14:55 Nobian huurt 1.280 m2 in The Gallery op de campus van de Universiteit Twente
- 02-05-2024 14:29 Conscious Hotels opent in voormalig Tivoli aan Oudegracht Utrecht
- 02-05-2024 14:20 4 politiebureaus onder de veilinghamer!
- 02-05-2024 12:13 BAM: Verliezen in het VK maar relaxte ceo Joosten ziet positieve signalen op Nederlandse woningmarkt
- 02-05-2024 12:11 Omzet Trebbe in 2023 licht gedaald
- 02-05-2024 11:40 Financieringsgilde en nieuwe vastgoedfinancier Vitru zoeken samen naar de best passende oplossing voor de klant
- 02-05-2024 10:42 ING Research: Huizenprijzen provincies buiten Randstad al voorbij piek in 2022
- 02-05-2024 10:23 Erik Roodenburg aan de slag bij Westvast
- 02-05-2024 10:16 Allan van der Ree nieuwe directeur klant & woning bij Stadgenoot
- 02-05-2024 09:35 Garbe verkoopt drietal retailcomplexen in Huizen
- 02-05-2024 08:50 Nieuwe huurder voor ruim 700 m2 bedrijfs- en kantoorruimte in Rotterdam
- 02-05-2024 08:40 Robin Swane wordt head of ESG bij Colliers
- 02-05-2024 07:00 Verra Makelaars: ‘Helft van ons koopaanbod bestaat uit ex-huurwoningen’
- 01-05-2024 16:40 Stichting deltaWonen koopt kantoorgebouw in Zwolle
- 01-05-2024 14:43 Adviesbureau huurt ruim 1.100 m2 in voormalige Noordergasfabriek in Amsterdam
- 01-05-2024 13:41 Hielkema weegt amendementen: ‘Per saldo is Wet betaalbare huur er slechter op geworden’
- 01-05-2024 13:02 Iroko Zen koopt winkels in Venlo van Urban Interest
- 01-05-2024 13:00 Voormalige kerk in Veenendaal getransformeerd en verhuurd
- 01-05-2024 10:40 Hoofdkantoor kledingmerk Atelier Munro naar OKU Office in Amsterdam-West
- 01-05-2024 09:41 CBRE: 'Faillissementen hebben beperkte invloed op winkelleegstand'
- 01-05-2024 09:41 Dunavast koopt hoofdkantoor Centric in Gouda voor 24 miljoen euro
- 01-05-2024 09:25 Communicatieadviesbureau huurt 650 m2 in Arnhem
- 01-05-2024 09:11 MN investeert 90 miljoen euro in Vesteda
- 01-05-2024 09:01 Madeline Buijs: 'Er worden nu te veel te grote woningen gebouwd'
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.