Reynaers weet naambekendheid onder architecten en aannemers op te stuwen tot 78 %
Een mooie prestatie van Reynaers, sinds 1969 leverancier van aluminium systemen voor ramen, deuren en gevels. In de ruwbouwsector heeft Reynaers de hoogste spontane naambekendheid voor de productgroep kozijnen/profielen en bovendien een hogere merkkracht dan het branchegemiddelde. Dat zijn enkele van de belangrijkste resultaten uit het onafhankelijke onderzoek dat Bouwkennis in 2014 in samenwerking met onderzoeksbureau USP in Nederland uitvoerde.
Hans van der Looij, Sales & Marketing manager van Reynaers in Nederland is blij met de uitkomsten van het onderzoek. Van der Looij: ‘’Er is sprake van een spectaculaire stijging van de spontane naambekendheid. Was deze twee jaar geleden nog 16 %, nu praten we over 44 %. De totale naambekendheid steeg van 67 % naar 78 %.’’ Mooie cijfers waaruit blijkt dat de doelgroep die bestond uit architecten en aannemers, het eerste denkt aan Reynaers als men hen vraagt aan welk merk men als eerste denkt bij kozijnen.
Marktconforme prijs
Van der Looij: ‘’ook op onderdelen als een ‘marktconforme prijs’ en ‘weinig concurrentie’ scoren we boven het branchegemiddelde. 77 % van de aannemers associeert Reynaers zelfs het meest met een marktconforme prijs. Dat geldt ook op de aspecten ‘snel nieuwe producten proberen’ en ‘als eerste benaderen’ waar dat twee jaar geleden nog onder het gemiddelde lag.’’ En ook bij architecten zijn de cijfers bij ‘marktconforme prijs’ en ‘weinig concurrentie’ gestegen tot boven het branchegemiddelde. Een bevestiging van de merkkracht van Reynaers.
Het zijn resultaten uit het onderzoek dat Bouwkennis uitvoerde in samenwerking met onderzoeksbureau USP voor de BouwKennis Marketing Score Card Naambekendheid & Imago Ruwbouw 2014. Het onderzoek dat uitgevoerd is onder architecten en hoofdaannemers B&U, brengt de naambekendheid, het imago en de merkkracht van vele merken in kaart. De resultaten van organisaties worden vergeleken met directe concurrenten. De onderzoeksresultaten geven inzicht in de naambekendheid en het huidige imago en dat zijn uitstekende graadmeters voor het merkenbeleid van zo’n organisatie.
Kwaliteit gecombineerd met vriendelijkheid
Reynaers’ imagoscore bij architecten op de aspecten kwaliteit, goedkoop en vriendelijk ligt boven het marktgemiddelde. Bij aannemers geldt dit voor de aspecten kwaliteit, vriendelijk en duurzaam. Van der Looij: ‘’we onderscheiden ons beslist op de genoemde aspecten. Persoonlijk vind ik het geweldig dat kwaliteit en vriendelijkheid zo goed scoren. Bij Reynaers realiseren we ons niet altijd dat we op een unieke manier samen werken met onze partners en relaties. We zijn altijd op zoek naar een win-win situatie en samenwerking voor de lange termijn. Daarbij stellen wij de kennis en kunde van onze medewerkers beschikbaar om te komen tot de beste oplossing voor een project. Dat uit zich in veel persoonlijke contacten, de genoemde vriendelijkheid en kwaliteit en uiteindelijk in langdurige samenwerking want daar streven we naar.’’
Laatste nieuws
- 11-06-2024 19:33 AT Capital en 3W real estate sluiten huurovereenkomst met Hema in voormalige V&D Haarlem
- 11-06-2024 15:21 Aarding Thermal Acoustics huurt ruim 1.500 m2 kantoorruimte in Nunspeet
- 11-06-2024 15:02 Geen enkel gebouw 100 procent compliant aan EU-Taxonomy
- 11-06-2024 15:00 Bouwinvest Residential Fund koopt 41 eengezinswoningen van Dura Vermeer
- 11-06-2024 14:32 Cornelissen Transport tekent voor ontwikkeling en realisatie van 30.000 m2 logistiek centrum
- 11-06-2024 14:14 Bun krijgt supermarkt geleverd van Greentree, Greystar koopt woningen
- 11-06-2024 12:59 Opstapeling landelijk en gemeentelijk middenhuurbeleid brengt grote onduidelijkheid
- 11-06-2024 12:46 DG BZK Chris Kuijpers: 'Het fundament is gelegd, nu is het een kwestie van continueren'
- 11-06-2024 12:30 HDO Groep vindt duurzaam bouwen niet zo ingewikkeld
- 11-06-2024 12:29 'Ondanks gemeentebeleid is Amsterdam aantrekkelijkste stad voor hotelinvesteringen'
- 11-06-2024 12:29 Marja Appelman (BZK): ‘Nieuwe minister moet saai en voorspelbaar zijn’
- 11-06-2024 12:26 Lonneke Zuijdwijk toegetreden tot landelijke directie Heijmans Vastgoed
- 11-06-2024 12:20 Sander ter Beek treedt toe tot directieteam AM
- 11-06-2024 12:05 Dierenwinkel Maxi Zoo opent tweede winkel in Nederland
- 11-06-2024 10:49 Naar een klimaatneutrale industrie met de Verordening voor een nettonulindustrie: Europa leider in Cleantech?
- 11-06-2024 10:46 Colliers: 60.000 woningen mogelijk op locaties snelwegkantoren
- 11-06-2024 10:35 Inflatie ook in mei 2,7 procent, deels door prijsontwikkeling bungalowparken
- 11-06-2024 10:35 Handtekening gezet voor 1.325 woningen in Amsterdams Schinkelkwartier
- 11-06-2024 10:30 Mr Marvis opent winkel in Breda
- 11-06-2024 10:20 Dunavast ontwikkelt zorgcomplex voor IrisZorg in Nijmegen
- 11-06-2024 10:16 Twee nieuwe huurders voor C-Avenue in Den Haag
- 11-06-2024 10:10 Loyal Interim huurt 487 m2 bij Campus Hambaken in Den Bosch
- 10-06-2024 17:10 'Over eerlijke verdeling van kosten moet open gesprek worden gevoerd met wederzijds begrip'
- 10-06-2024 16:24 Wat is de ROI op huurderstevredenheid?
- 10-06-2024 13:21 Amvest verkoopt 413 woningen aan Grouwels
- 10-06-2024 13:09 Topvacature: Woonstad Rotterdam zoekt projectleider planmatig onderhoud
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.