Hoe zorgt u ervoor dat uw winkelpand er goed uitziet?
Als eigenaar van een winkelpand, of ander verzamelgebouw, bent u wellicht bekend met alle verschillende containers die langs de gevel staan. Dit ziet er rommelig uit, uw brandverzekeraar is er niet blij mee en de winkeliers kunnen hun afval in elkaars container gooien. Centralisatie van de afvalstromen zorgt voor een overzichtelijke en mooie uitstraling van uw pand. Met een registratiesysteem kunt u de individuele huurder toch op maat laten betalen.
Voor vastgoedrelaties heeft Milieu Service Nederland de Miniperscontainer met registratiesysteem ontworpen. De Miniperscontainer is wellicht de oplossing voor u, vooral als u veel afval en weinig ruimte heeft. De Miniperscontainer perst tot 27 m3 bedrijfsafval samen, dit zijn ongeveer 24 rolcontainers van 1100 liter terwijl hij slechts 8 m2 vloeroppervlakte inneemt. Het registratiesysteem zorgt ervoor dat er een eerlijke wijze van toerekening van de kosten plaatsvindt voor de huurders. Onder het mom van ‘De vervuiler betaalt’, betalen zij enkel voor het afval dat ze daadwerkelijk aanbieden.
Elektrische sleutel
Alle winkeliers krijgen een elektrische sleutel die op naam geprogrammeerd is. Bij het aanbieden van de persoonlijke sleutel gaat de volmond open en het gewicht van het afval wordt geregistreerd. Zo weet u precies hoeveel afval een individuele winkelier produceert en bovendien sluit u de container af voor onbevoegde gebruikers. Mochten er huurders zijn die nog een lopend contract hebben met zijn of haar huidige leverancier, dan nemen zij nog niet deel aan het systeem. Zodra de betreffende huurders contractvrij zijn, zullen zij instromen en krijgen ze een elektrische sleutel.
De Miniperscontainer kan voor allerlei soorten afval gebruikt worden en maakt weinig geluid tijdens het inwerpen en persen. De containers voldoen aan alle veiligheid en arbo-regels, daarnaast verminderen ze brandgevaar. De automatische volmelder stuurt een bericht naar Milieu Service Nederland, waardoor hij altijd op tijd geleegd wordt. De container wordt door een kleine bus verwisselt voor een nieuwe. Er hoeft geen grote vuilniswagen voor te rijden om uw afval op te halen.
Boven 't Y
Een voorbeeld van de hierboven geschetste mogelijkheden leest u in de case Winkelcentrum Boven ’t Y in Amsterdam-Noord waar Milieu Service Nederland de afvalstromen gecentraliseerd heeft en met een registratiesysteem gewerkt wordt.
Bijkomende voordelen
1. Kostenbesparing
Het centraliseren van afvalstromen kan kosten besparen, omdat individuele afvalvolumes gebundeld worden. Zo kunnen er tien volle containers geleegd worden, in plaats van twintig halfvolle containers. Daarbij scheelt het de afvalinzamelaar of uw eigen facilitair medewerkers aanzienlijk veel tijd en kosten.
2. Veiligheid
U wilt liever een paar strategisch geplaatste afvalbakken dan een (achter)gevel of straat vol losse containers. Dit laatste ziet er niet fraai uit en kan bovendien gevolgen hebben voor uw brandverzekering. In plaats van een afvalbak bij elke winkel of werkplek kiest u een centrale afvalbak van groter volume.
3. Gemak
Het is prettig als u één aanspreekpunt heeft op het moment dat u vragen of problemen heeft. De accountmanagers van Milieu Service Nederland bouwen een duurzame relatie op met klanten en bezoeken ze regelmatig om de situatie rondom afvalinzameling te optimaliseren. Bovendien verschijnen alle gemaakte kosten op één factuur, zeer overzichtelijk dus.
4. Inzicht in gegevens
De status van uw vastgoed wilt u monitoren. Om u hierin te ontzorgen brengt Milieu Service Nederland op verzoek uw afgevoerde hoeveelheid afval in kaart. Ook sturen wij u op verzoek een op maat gemaakte afvalstoffenrapportage toe. Deze zijn BREEAM en GRESB 'proof’ zodat u de gegevens hieruit ook kunt gebruiken als bewijslast of benchmark.
Meer weten?
Milieu Service Nederland begrijpt dat het voor u als vastgoedeigenaar of vastgoedbeheerder een zeer arbeidsintensieve klus kan zijn om de huidige situatie om te buigen naar een centrale manier van inzamelen. Om een aanslag op uw tijd te voorkomen, stellen wij samen met u een plan op. Wij zullen alle individuele huurders bezoeken of anderszins benaderen, met als uiteindelijk doel om hen rechtstreeks bij ons klant te maken.
Mocht u met een dergelijke situatie te maken krijgen en/of hierover nadere informatie wensen te krijgen, neemt u dan contact met ons op of maakt u een afspraak met uw Branchemanager Vastgoed. Hij wisselt graag van gedachten met u om u van de juiste informatie te voorzien.
Een bijdrage van Milieu Service Nederland.
Laatste nieuws
- 02-05-2024 16:40 Bouwkavels tussen de landerijen te koop voor ontwikkeling of belegging
- 02-05-2024 16:39 ComfortZone Offices koopt en renoveert kantoor in Den Bosch
- 02-05-2024 14:55 Nobian huurt 1.280 m2 in The Gallery op de campus van de Universiteit Twente
- 02-05-2024 14:29 Conscious Hotels opent in voormalig Tivoli aan Oudegracht Utrecht
- 02-05-2024 14:20 4 politiebureaus onder de veilinghamer!
- 02-05-2024 12:13 BAM: Verliezen in het VK maar relaxte ceo Joosten ziet positieve signalen op Nederlandse woningmarkt
- 02-05-2024 12:11 Omzet Trebbe in 2023 licht gedaald
- 02-05-2024 11:40 Financieringsgilde en nieuwe vastgoedfinancier Vitru zoeken samen naar de best passende oplossing voor de klant
- 02-05-2024 10:42 ING Research: Huizenprijzen provincies buiten Randstad al voorbij piek in 2022
- 02-05-2024 10:23 Erik Roodenburg aan de slag bij Westvast
- 02-05-2024 10:16 Allan van der Ree nieuwe directeur klant & woning bij Stadgenoot
- 02-05-2024 09:35 Garbe verkoopt drietal retailcomplexen in Huizen
- 02-05-2024 08:50 Nieuwe huurder voor ruim 700 m2 bedrijfs- en kantoorruimte in Rotterdam
- 02-05-2024 08:40 Robin Swane wordt head of ESG bij Colliers
- 02-05-2024 07:00 Verra Makelaars: ‘Helft van ons koopaanbod bestaat uit ex-huurwoningen’
- 01-05-2024 16:40 Stichting deltaWonen koopt kantoorgebouw in Zwolle
- 01-05-2024 14:43 Adviesbureau huurt ruim 1.100 m2 in voormalige Noordergasfabriek in Amsterdam
- 01-05-2024 13:41 Hielkema weegt amendementen: ‘Per saldo is Wet betaalbare huur er slechter op geworden’
- 01-05-2024 13:02 Iroko Zen koopt winkels in Venlo van Urban Interest
- 01-05-2024 13:00 Voormalige kerk in Veenendaal getransformeerd en verhuurd
- 01-05-2024 10:40 Hoofdkantoor kledingmerk Atelier Munro naar OKU Office in Amsterdam-West
- 01-05-2024 09:41 CBRE: 'Faillissementen hebben beperkte invloed op winkelleegstand'
- 01-05-2024 09:41 Dunavast koopt hoofdkantoor Centric in Gouda voor 24 miljoen euro
- 01-05-2024 09:25 Communicatieadviesbureau huurt 650 m2 in Arnhem
- 01-05-2024 09:11 MN investeert 90 miljoen euro in Vesteda
- 01-05-2024 09:01 Madeline Buijs: 'Er worden nu te veel te grote woningen gebouwd'
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.