Reputatie = prestatie

Als het om de reputatie van organisaties gaat, wordt de impact van communicatie steevast overschat. Uit diverse onderzoeken blijkt dat zo’n 75 tot 80 procent van de reputatie wordt bepaald door de prestaties van de onderneming. Het concrete gedrag, daar draait het om. Slechte producten en dienstverlening kunnen, gelukkig, slechts in beperkte mate worden gecompenseerd door communicatie. Daarom moet de verantwoordelijkheid voor de reputatie bij de directievoorzitter liggen en niet bij de communicatiebaas. 

Columnist Jasper de Boom is expert in reputatiemanagement.

Verder lezen?

U kunt het artikel niet volledig lezen omdat u nog niet bent ingelogd. Log in of word abonnee van Vastgoedjournaal.nl. U en uw collega's krijgen toegang tot al het nieuws, interviews en achtergronden. Uw onderneming zal tevens elke werkdag de populaire nieuwsbrief ontvangen.

Abonnement afsluitenInloggen

Of wilt u dagelijks onze gratis nieuwsbrief ontvangen? Klik dan op deze link.



Reacties


Laatste nieuws