Fysieke retail biedt nog genoeg kansen maar winkeliers moeten wel duidelijk richting kiezen

Hoewel de fysieke retail al jaren onder druk staat door de crisis en door de opmars van online winkels, zijn er genoeg kansen voor de klassieke winkels om te overleven. Uit recent onderzoek van ABN AMRO in samenwerking met bureau Q&A blijkt dat de meeste klanten nog steeds het liefst naar de winkel gaan. Winkelhouders moeten alleen wel een duidelijke richting kiezen: concentreren ze zich op efficiency, experience of expertise?

Vervolgens moeten ze locaties van hun winkelvestigingen hierop aanpassen, door hun concept en assortiment nauwkeurig af te stemmen op de wensen van de klant én de specifieke kenmerken van de locatie. Daarvoor pleiten de analisten van ABN Amro in hun onderzoek. Dat deze strategie werkt, blijkt uit een aantal nieuwe succesformules en aangepaste traditionele winkelconcepten waar het rapport in detail over uitweidt.

“Stuk voor stuk bewijzen zij dat de fysieke winkel nog altijd springlevend is en een succesvolle toekomst tegemoet gaat”, aldus ABN Amro.

Klik HIER voor de download naar het rapport (20 pagina’s).
 

Wilt u meepraten over de toekomst van het winkelbestand? Meld u aan voor het Jaarcongres Retailagenda.



Reacties


Laatste nieuws