Reynaers weet naambekendheid onder architecten en aannemers op te stuwen tot 78 %
Een mooie prestatie van Reynaers, sinds 1969 leverancier van aluminium systemen voor ramen, deuren en gevels. In de ruwbouwsector heeft Reynaers de hoogste spontane naambekendheid voor de productgroep kozijnen/profielen en bovendien een hogere merkkracht dan het branchegemiddelde. Dat zijn enkele van de belangrijkste resultaten uit het onafhankelijke onderzoek dat Bouwkennis in 2014 in samenwerking met onderzoeksbureau USP in Nederland uitvoerde.
Hans van der Looij, Sales & Marketing manager van Reynaers in Nederland is blij met de uitkomsten van het onderzoek. Van der Looij: ‘’Er is sprake van een spectaculaire stijging van de spontane naambekendheid. Was deze twee jaar geleden nog 16 %, nu praten we over 44 %. De totale naambekendheid steeg van 67 % naar 78 %.’’ Mooie cijfers waaruit blijkt dat de doelgroep die bestond uit architecten en aannemers, het eerste denkt aan Reynaers als men hen vraagt aan welk merk men als eerste denkt bij kozijnen.
Marktconforme prijs
Van der Looij: ‘’ook op onderdelen als een ‘marktconforme prijs’ en ‘weinig concurrentie’ scoren we boven het branchegemiddelde. 77 % van de aannemers associeert Reynaers zelfs het meest met een marktconforme prijs. Dat geldt ook op de aspecten ‘snel nieuwe producten proberen’ en ‘als eerste benaderen’ waar dat twee jaar geleden nog onder het gemiddelde lag.’’ En ook bij architecten zijn de cijfers bij ‘marktconforme prijs’ en ‘weinig concurrentie’ gestegen tot boven het branchegemiddelde. Een bevestiging van de merkkracht van Reynaers.
Het zijn resultaten uit het onderzoek dat Bouwkennis uitvoerde in samenwerking met onderzoeksbureau USP voor de BouwKennis Marketing Score Card Naambekendheid & Imago Ruwbouw 2014. Het onderzoek dat uitgevoerd is onder architecten en hoofdaannemers B&U, brengt de naambekendheid, het imago en de merkkracht van vele merken in kaart. De resultaten van organisaties worden vergeleken met directe concurrenten. De onderzoeksresultaten geven inzicht in de naambekendheid en het huidige imago en dat zijn uitstekende graadmeters voor het merkenbeleid van zo’n organisatie.
Kwaliteit gecombineerd met vriendelijkheid
Reynaers’ imagoscore bij architecten op de aspecten kwaliteit, goedkoop en vriendelijk ligt boven het marktgemiddelde. Bij aannemers geldt dit voor de aspecten kwaliteit, vriendelijk en duurzaam. Van der Looij: ‘’we onderscheiden ons beslist op de genoemde aspecten. Persoonlijk vind ik het geweldig dat kwaliteit en vriendelijkheid zo goed scoren. Bij Reynaers realiseren we ons niet altijd dat we op een unieke manier samen werken met onze partners en relaties. We zijn altijd op zoek naar een win-win situatie en samenwerking voor de lange termijn. Daarbij stellen wij de kennis en kunde van onze medewerkers beschikbaar om te komen tot de beste oplossing voor een project. Dat uit zich in veel persoonlijke contacten, de genoemde vriendelijkheid en kwaliteit en uiteindelijk in langdurige samenwerking want daar streven we naar.’’
Laatste nieuws
- 03-05-2024 16:51 De Jonge wil meer rijkshubs in de regio
- 03-05-2024 15:06 Heeneman & Partners koopt portefeuille maatschappelijk vastgoed
- 03-05-2024 14:32 Meld je nu aan voor de training ‘Klimaatrisico’s bij woningcorporaties’
- 03-05-2024 14:23 Rijschool huurt 1.945 m2 bedrijfsruimte in Nieuw-Vennep
- 03-05-2024 14:10 Jongerius Invest koopt kantoorpand in Houten voor transformatie
- 03-05-2024 14:02 Welk recht is van toepassing bij bestemmingsplan op aanvraag?
- 03-05-2024 13:29 Regulering van de huurwoningmarkt in deze tijd is uitponddroom voor beleggers
- 03-05-2024 13:23 Schrijf u in bij Solid Public en vervul de vastgoeduitdagingen van de publieke sector!
- 03-05-2024 12:57 RAI Amsterdam wil complex herontwikkelen en richt vennootschappen op
- 03-05-2024 11:52 Topvacature: Medewerker vastgoedsturing bij Woonstad Rotterdam
- 03-05-2024 11:17 Leiden huurt deel van zorgcentrum voor opvang Oekraïense vluchtelingen
- 03-05-2024 11:13 Gemeenteraad Haarlem stelt bestemmingsplan voor Beatrixplein vast
- 03-05-2024 11:00 Bedrijfsgebouw in Almere wisselt van eigenaar via onderhandse verkoop
- 03-05-2024 10:47 Bestemmingsplan voor ontwikkeling Schiedamse bedrijventerreinen 's-Graveland en Spaanse Polder onherroepelijk
- 03-05-2024 10:39 Dodewaard krijgt er zeker 180 woningen bij
- 03-05-2024 10:12 Reales koopt bedrijfsgebouw aan de Groningenhaven 1 in Nieuwegein
- 03-05-2024 08:45 Bedrijfscomplex in Deventer verkocht
- 03-05-2024 08:37 Co-working concept De Stadstuin huurt ruim 5.000 m2 in Dalton Office Park
- 02-05-2024 16:40 Bouwkavels tussen de landerijen te koop voor ontwikkeling of belegging
- 02-05-2024 16:39 ComfortZone Offices koopt en renoveert kantoor in Den Bosch
- 02-05-2024 14:55 Nobian huurt 1.280 m2 in The Gallery op de campus van de Universiteit Twente
- 02-05-2024 14:29 Conscious Hotels opent in voormalig Tivoli aan Oudegracht Utrecht
- 02-05-2024 14:20 4 politiebureaus onder de veilinghamer!
- 02-05-2024 12:13 BAM: Verliezen in het VK maar relaxte ceo Joosten ziet positieve signalen op Nederlandse woningmarkt
- 02-05-2024 12:11 Omzet Trebbe in 2023 licht gedaald
- 02-05-2024 11:40 Financieringsgilde en nieuwe vastgoedfinancier Vitru zoeken samen naar de best passende oplossing voor de klant
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.