‘WoningmarktNL dekt de lading'

Building Business heeft sinds kort een nieuwe naam: WoningmarktNL.com. "Dit dekt de lading beter en is herkenbaarder", zegt hoofdredacteur Violet Laverman tegen VJ. "Building Business is een sterke merknaam, maar door onze focus op de woningmarkt is WoningmarktNL beter passend." VJ sprak hier uitgebreid over met Laverman.

Laverman kwam in 2008 bij het bedrijf dat eind jaren '90 is opgericht. "Een kantelpunt, de start van de crisis", zegt ze hierover tegen VJ. "Voor de crisis kwam bij Building Business de ene na de andere order uit de fax rollen, maar dat werd toen wel anders. Bedrijven hadden geen geld meer voor bijvoorbeeld advertenties. Toentertijd hadden we alleen een papieren uitgave, een maand-, kwartaal- en jaarblad en ook organiseerden we seminars en congressen. In 2013 liep alles zo terug dat we besloten dat het anders moest. Helemaal anders."

Van offline naar online
In september 2013 besloot Building Business om helemaal te stoppen met de papieren uitgaven en online te gaan. "Dit is een enorm goede beslissing geweest, want we hebben nu online zoveel meer bereik dan dat we met de bladen hadden. Het gaat weer heel erg goed", zegt Laverman.

Focus op woningmarkt
Building Business schreef in eerste instantie over allerlei segmenten in de vastgoedmarkt, maar altijd al vaker over de woningmarkt dan dat de concurrenten dat doen. Laverman: "Sinds begin dit jaar hebben we onze focus volledig gericht op de woningmarkt. We schrijven over alles rondom woningbouw. Dat betekent niet dat we bijvoorbeeld niets meer over de kantorenmarkt schrijven, want dat heeft ook vaak een relatie tot wonen. Neem bijvoorbeeld de Zuidas, dat is een enorme trekpleister met al die kantoren en hierdoor ontstaat er op deze locatie behoefte aan woningen."

Andere naam, maar verder hetzelfde
Eigenlijk is de nieuwe naam WoningmarktNL dus een logisch gevolg van de ingezette innovatieve koers met de focus op woningen? Laverman reageert: "Exact! De redactieformule, content en kwaliteit is precies hetzelfde gebleven, alleen de naam is anders. WoningmarktNL dekt de lading waarover wij schrijven beter en het is op deze manier voor de lezer duidelijker. Building Business is een sterk merk met veel naamsbekendheid in de branche, maar we willen ook een nieuwe markt aanboren. De naam Building Business verdwijnt overigens niet. Building Business is eigenlijk de uitgever voor het label WoningmarktNL, de officiële naam is dan ook: WoningmarktNL, powered by Building Business."

Lezers 
Op de vraag wie de lezers van WoningmarktNL vooral zijn, antwoordt Laverman: "We zijn sterk vertegenwoordigd bij corporaties, maar ook hebben we bouwers, projectontwikkelaars en gemeentes als lezer. We hopen met deze nieuwe naam nog meer partijen aan te spreken en aan ons te kunnen binden."

Hoe werkt het?
WoningmarktNL werkt volgens hetzelfde principe als Vastgoedjournaal. Voor een vast bedrag per jaar kunnen alle medewerkers van een bedrijf met een persoonlijke inlogcode toegang krijgen tot al het nieuws op de website.

Nog geen abonnee van WoningmarktNL? "Om kennis te maken met ons online platform bieden wij graag een abonnement aan voor de helft van de prijs voor het eerste jaar. Dit kennismakingstarief geldt tot en met 12 juni. U betaalt dan slechts €147.50, exclusief btw, voor een jaarabonnement op WoningmarktNL", besluit Laverman.

Om gebruik te maken van dit aanbod kunt u een e-mail sturen naar violet@woningmarktnl.com onder vermelding van 'Kennismakingsactie via VJ'.

WoningmarktNL is ook actief op sociaal media. U kunt ze volgen op Twitter via @woningmarkt_NL en meediscussiëren op LinkedIn of Facebook



Reacties


Laatste nieuws