‘Retailagenda gaat niets opleveren’

De Retailagenda, het in oktober 2014 gelanceerde initiatief van minister Henk Kamp om samen met brancheorganisaties de winkelsector te versterken, gaat ‘helemaal niets’ opleveren. Dat verwacht Cor Molenaar, hoogleraar e-commerce, bij het verschijnen van zijn nieuwe boek.

Molenaar is betrokken bij deze Retailagenda – waar ook partijen als MKB Nederland en Detailhandel Nederland aan meedoen – die moet leiden tot een plan van aanpak om de detailhandel te versterken en de leegstand terug te dringen. “Daar zit dan bijvoorbeeld Achmea aan tafel als vastgoedbeheerder. Dan vraag je: wat is jullie focus in de discussie en dan luidt het antwoord dat ze rendement moeten maken. Vervolgens gaat de discussie over het bouwen van meer winkels of het neerzetten van transferia buiten stadscentra. Daarvandaan kunnen consumenten dan met busjes naar het winkelhart gebracht worden. Er zitten ook partijen aan tafel die gewoon zeggen dat internet een hype is en dat dat allemaal niet zo snel zal groeien. Wat voor zinnige uitkomst verwacht je van zo'n discussie? Die retailagenda gaat niets opleveren”, aldus de hoogleraar in de krant. 


Bezoektip:
17 maart: Bricks in Retail event (al 103 bezoekers)
 



Reacties


Laatste nieuws