Reynaers weet naambekendheid onder architecten en aannemers op te stuwen tot 78 %
Een mooie prestatie van Reynaers, sinds 1969 leverancier van aluminium systemen voor ramen, deuren en gevels. In de ruwbouwsector heeft Reynaers de hoogste spontane naambekendheid voor de productgroep kozijnen/profielen en bovendien een hogere merkkracht dan het branchegemiddelde. Dat zijn enkele van de belangrijkste resultaten uit het onafhankelijke onderzoek dat Bouwkennis in 2014 in samenwerking met onderzoeksbureau USP in Nederland uitvoerde.
Hans van der Looij, Sales & Marketing manager van Reynaers in Nederland is blij met de uitkomsten van het onderzoek. Van der Looij: ‘’Er is sprake van een spectaculaire stijging van de spontane naambekendheid. Was deze twee jaar geleden nog 16 %, nu praten we over 44 %. De totale naambekendheid steeg van 67 % naar 78 %.’’ Mooie cijfers waaruit blijkt dat de doelgroep die bestond uit architecten en aannemers, het eerste denkt aan Reynaers als men hen vraagt aan welk merk men als eerste denkt bij kozijnen.
Marktconforme prijs
Van der Looij: ‘’ook op onderdelen als een ‘marktconforme prijs’ en ‘weinig concurrentie’ scoren we boven het branchegemiddelde. 77 % van de aannemers associeert Reynaers zelfs het meest met een marktconforme prijs. Dat geldt ook op de aspecten ‘snel nieuwe producten proberen’ en ‘als eerste benaderen’ waar dat twee jaar geleden nog onder het gemiddelde lag.’’ En ook bij architecten zijn de cijfers bij ‘marktconforme prijs’ en ‘weinig concurrentie’ gestegen tot boven het branchegemiddelde. Een bevestiging van de merkkracht van Reynaers.
Het zijn resultaten uit het onderzoek dat Bouwkennis uitvoerde in samenwerking met onderzoeksbureau USP voor de BouwKennis Marketing Score Card Naambekendheid & Imago Ruwbouw 2014. Het onderzoek dat uitgevoerd is onder architecten en hoofdaannemers B&U, brengt de naambekendheid, het imago en de merkkracht van vele merken in kaart. De resultaten van organisaties worden vergeleken met directe concurrenten. De onderzoeksresultaten geven inzicht in de naambekendheid en het huidige imago en dat zijn uitstekende graadmeters voor het merkenbeleid van zo’n organisatie.
Kwaliteit gecombineerd met vriendelijkheid
Reynaers’ imagoscore bij architecten op de aspecten kwaliteit, goedkoop en vriendelijk ligt boven het marktgemiddelde. Bij aannemers geldt dit voor de aspecten kwaliteit, vriendelijk en duurzaam. Van der Looij: ‘’we onderscheiden ons beslist op de genoemde aspecten. Persoonlijk vind ik het geweldig dat kwaliteit en vriendelijkheid zo goed scoren. Bij Reynaers realiseren we ons niet altijd dat we op een unieke manier samen werken met onze partners en relaties. We zijn altijd op zoek naar een win-win situatie en samenwerking voor de lange termijn. Daarbij stellen wij de kennis en kunde van onze medewerkers beschikbaar om te komen tot de beste oplossing voor een project. Dat uit zich in veel persoonlijke contacten, de genoemde vriendelijkheid en kwaliteit en uiteindelijk in langdurige samenwerking want daar streven we naar.’’
Laatste nieuws
- 25-04-2024 17:23 Deze amandementen voor de Wet betaalbare huur zijn aangenomen
- 25-04-2024 14:59 ‘Een nieuwe generatie neemt het stokje over in de vastgoedtop’
- 25-04-2024 14:30 Deze projecten krijgen een bijdrage uit de laatste ronde Woningbouwimpuls
- 25-04-2024 14:20 BPD en 'thuis kopen voormalig Rabobankkantoor Eindhoven
- 25-04-2024 14:10 Onderzoekers: 'Jubelton werkte overbieden in de hand'
- 25-04-2024 14:00 KKR neemt moederbedrijf Hans Anders over van 3i
- 25-04-2024 11:15 Topvacature: Zelfstandige (kandidaat) makelaars voor uitbreiding naar landelijke dekking
- 25-04-2024 10:54 Blauwhoed en Koers tekenen voor 158 sociale en middeldure huurwoningen
- 25-04-2024 10:52 KPMG-rapport: Politieke inmenging en rentestijgingen grootste belemmeringen voor vastgoedbedrijven
- 25-04-2024 10:18 Radio VJ: 'We hebben de financieringsmarkt verslagen, waarom denkt iedereen dan dat de bank dicht is?'
- 25-04-2024 09:35 Meerderheid Kamer wil planbatenheffing tegen speculatie grondprijzen
- 25-04-2024 08:55 Garbe realiseert build to suit logistieke ontwikkeling op XL Business Park in Almelo
- 25-04-2024 08:39 Zes bedrijven krijgen typegoedkeuring voor modulaire woningen
- 25-04-2024 08:11 Winkelleegstand loopt op naar ruim 8 procent
- 24-04-2024 23:44 Kritische Keijzer en De Groot willen meer tijd voor huurwet: ‘Onderbouwing rammelt aan alle kanten’
- 24-04-2024 16:07 Ingenieursbureau verlengt en breidt uit in Poortugaal
- 24-04-2024 15:51 Rudy Ligtenberg nieuwe directeur-bestuurder Mijande Wonen
- 24-04-2024 15:30 Gera Esser ad interim directeur-bestuurder Rondom Wonen
- 24-04-2024 15:21 Samsonite opent winkel aan Koningsplein in Amsterdam
- 24-04-2024 15:06 Capital Value pleit voor indexatie van WWS met CPI+1 procent
- 24-04-2024 15:00 Fentener van Vlissingen investeert weer in Kate Innovations
- 24-04-2024 14:20 Pets Place opent in voormalig BCC-pand in Lelystad
- 24-04-2024 13:14 Eerste Kamer verdeeld over aanpak woningmarkt door De Jonge
- 24-04-2024 12:28 Alternatieve financiers nemen steeds meer de rol van banken over bij buy-to-let
- 24-04-2024 12:11 Zo verduurzaamt TNO 205.000 m2 vastgoed, van kantoren tot laboratoria
- 24-04-2024 11:44 Doe mee aan de Woonconcepten Special: Volkshuisvesting voor iedereen!
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.