Reynaers weet naambekendheid onder architecten en aannemers op te stuwen tot 78 %
Een mooie prestatie van Reynaers, sinds 1969 leverancier van aluminium systemen voor ramen, deuren en gevels. In de ruwbouwsector heeft Reynaers de hoogste spontane naambekendheid voor de productgroep kozijnen/profielen en bovendien een hogere merkkracht dan het branchegemiddelde. Dat zijn enkele van de belangrijkste resultaten uit het onafhankelijke onderzoek dat Bouwkennis in 2014 in samenwerking met onderzoeksbureau USP in Nederland uitvoerde.
Hans van der Looij, Sales & Marketing manager van Reynaers in Nederland is blij met de uitkomsten van het onderzoek. Van der Looij: ‘’Er is sprake van een spectaculaire stijging van de spontane naambekendheid. Was deze twee jaar geleden nog 16 %, nu praten we over 44 %. De totale naambekendheid steeg van 67 % naar 78 %.’’ Mooie cijfers waaruit blijkt dat de doelgroep die bestond uit architecten en aannemers, het eerste denkt aan Reynaers als men hen vraagt aan welk merk men als eerste denkt bij kozijnen.
Marktconforme prijs
Van der Looij: ‘’ook op onderdelen als een ‘marktconforme prijs’ en ‘weinig concurrentie’ scoren we boven het branchegemiddelde. 77 % van de aannemers associeert Reynaers zelfs het meest met een marktconforme prijs. Dat geldt ook op de aspecten ‘snel nieuwe producten proberen’ en ‘als eerste benaderen’ waar dat twee jaar geleden nog onder het gemiddelde lag.’’ En ook bij architecten zijn de cijfers bij ‘marktconforme prijs’ en ‘weinig concurrentie’ gestegen tot boven het branchegemiddelde. Een bevestiging van de merkkracht van Reynaers.
Het zijn resultaten uit het onderzoek dat Bouwkennis uitvoerde in samenwerking met onderzoeksbureau USP voor de BouwKennis Marketing Score Card Naambekendheid & Imago Ruwbouw 2014. Het onderzoek dat uitgevoerd is onder architecten en hoofdaannemers B&U, brengt de naambekendheid, het imago en de merkkracht van vele merken in kaart. De resultaten van organisaties worden vergeleken met directe concurrenten. De onderzoeksresultaten geven inzicht in de naambekendheid en het huidige imago en dat zijn uitstekende graadmeters voor het merkenbeleid van zo’n organisatie.
Kwaliteit gecombineerd met vriendelijkheid
Reynaers’ imagoscore bij architecten op de aspecten kwaliteit, goedkoop en vriendelijk ligt boven het marktgemiddelde. Bij aannemers geldt dit voor de aspecten kwaliteit, vriendelijk en duurzaam. Van der Looij: ‘’we onderscheiden ons beslist op de genoemde aspecten. Persoonlijk vind ik het geweldig dat kwaliteit en vriendelijkheid zo goed scoren. Bij Reynaers realiseren we ons niet altijd dat we op een unieke manier samen werken met onze partners en relaties. We zijn altijd op zoek naar een win-win situatie en samenwerking voor de lange termijn. Daarbij stellen wij de kennis en kunde van onze medewerkers beschikbaar om te komen tot de beste oplossing voor een project. Dat uit zich in veel persoonlijke contacten, de genoemde vriendelijkheid en kwaliteit en uiteindelijk in langdurige samenwerking want daar streven we naar.’’
Laatste nieuws
- 24-04-2024 13:14 Eerste Kamer verdeeld over aanpak woningmarkt door De Jonge
- 24-04-2024 12:28 Alternatieve financiers nemen steeds meer de rol van banken over bij buy-to-let
- 24-04-2024 12:11 Zo verduurzaamt TNO 205.000 m2 vastgoed, van kantoren tot laboratoria
- 24-04-2024 11:44 Doe mee aan de Woonconcepten Special: Volkshuisvesting voor iedereen!
- 24-04-2024 10:52 Leverancier van biologische ingrediënten huurt 21.000 m2 op Maasvlakte
- 24-04-2024 10:08 Indexaties laten bruto huurinkomsten Wereldhave met bijna 10 procent stijgen
- 24-04-2024 10:00 Knutselkookclub huurt 166 m2 op Haveneiland Amsterdam
- 24-04-2024 09:49 Rondvaartbedrijf huurt 149 m2 in centrum Amsterdam
- 24-04-2024 09:38 Factcheck: Huurprijscijfers HousingAnywhere hebben niets te maken met reguliere huurmarkt
- 24-04-2024 09:37 Opname van logistiek vastgoed in eerste kwartaal gelijk aan vorig jaar
- 24-04-2024 09:18 Particuliere belegger koopt kantoorbelegging in Ugchelen
- 24-04-2024 08:59 Aham Vastgoed ontwikkelt appartementen en supermarkt in centrum Amsterdam
- 24-04-2024 08:10 Ommetje met Tom & Colliers: Hotels
- 24-04-2024 07:00 N&W Capital koopt rijksmonumentale gebouwen van BPD en Van Wanrooij
- 23-04-2024 21:33 Wet verlenging maximale jaarlijkse huurstijging vrije sector ook door Eerste Kamer aangenomen
- 23-04-2024 17:38 Neprom en IVBN slaan alarm om huurwet: 'Cruciale aanpassingen worden genegeerd'
- 23-04-2024 16:21 Twee nieuwe huurders op bedrijvencentrum De Veemarkt in Amsterdam
- 23-04-2024 11:00 Door Artificial Intelligence 4,5 (van de 5) sterren op Trustpilot
- 23-04-2024 10:15 'Leer van Certitudo Capital, Signa en Evergrande en houd governance simpel'
- 23-04-2024 10:13 Middenhuurdebat: De Jonge verdedigt de vastgoedsector tegen nóg radicalere plannen
- 23-04-2024 09:14 Ontdek verschillende bouwstijlen voor jouw ideale woning
- 23-04-2024 09:09 CBS: Nieuwe woningen in pijplijn bijna gelijk aan 2022
- 23-04-2024 09:00 Multi neemt weer een fastfood-vestiging over
- 23-04-2024 08:00 Zo kun je aluminium ramen kiezen voor een modern huis: een gids voor huiseigenaren
- 23-04-2024 06:00 Eerste Kamerlid Kemperman: ‘Nog maar de vraag of de Wet betaalbare huur er daadwerkelijk komt’
- 22-04-2024 17:22 DNB: Als huiseigenaren niet genoeg verduurzamen, dan dit verplichten bij aankoop
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.